Від сьогодні публікую тут концепції кандидатів на голову правління НСТУ.
Головне буду виділяти курсивом чи жирним шрифтом, власні думки - кольоровим.
Перша концепція
СУСПІЛЬНЕ МОВЛЕННЯ (автор Марек Сєрант)
ВСТУП
Суспільне телебачення та Радіо вимагають кардинальних змін, в першу чергу, структурних змін, які готують телебачення до того щоб воно було конкурентоспроможним по відношенню до інших медійних компаній і, навіть, визначало б цілі та напрямки розвитку ринку засобів масової інформації та комерційного розвитку в Україні.
Суспільне ТБ повинне бути в першу чергу:
1) Аполітичним. Необхідно визначити рівні квоти на висвітлення політичних сюжетів (не лише у період передвиборчої кампанії) і строго дотримуватися їх. Кожна партія, існуюча в парламенті або присутня в місцевих радах чи обласних осередках повинна мати рівний ефірний час. За виконання цього пункту повинне нести відповідальність керівництво Холдингу Суспільне ТБ.
2) Українське телебачення має бути 100% українським. Винятком можуть бути регіональні канали, де програми можуть бути здійснені мовою регіону та українською мовою.
3) Суспільне ТБ і Радіо повинні належним чином фінансуватися. Найкращим рішенням є введення податку на підписку (обов'язковий абонемент), що вже прописано в Українському законодавстві, але не введено в дію. Абонемент дозволить холдинговій компанії Суспільне ТБ нормально функціонувати на ринку і зібрати кошти на продукцію власного виробництва а також закупку ліцензій привабливих форматів. Кошти, що будуть надходити з цього типу збору, дозволять повністю оновити техніку, розширити і вдосконалити телевізійні студії та залучити провідних фахівців зі всього світу, які зроблять Суспільне Мовлення привабливим, як в Україні, так і за її межами. Абонентська плата також дозволить розвивати свою власну платформу VOD та архів. Наприклад: це може бути сума 75 гривень на місяць(а може, спочатку краще 10 грн) (учасники АТО, лікарі, інваліди і пенсіонери будуть звільнені від цього виду зборів). Абонемент платився б від домашнього господарства або квартири, незалежно від того, скільки там проживає осіб.
Сучасне телебачення повинне бути конкурентоспроможними за програмною пропозицією, зображенням та звуком. Повинно бути активно присутнім в Інтернеті та Соцмережах.
Тому, я пропоную, щоб Суспільне ТБ було розділене на тематичні канали та була створена інформаційна агенція, яка буде нести відповідальність вихід інформації на двох загальних каналах і суспільному новинному каналі.
СТРАТЕГІЯ
Я вважаю, що польська модель радіо і телебачення є найбільш оптимальною сьогодні і випробувана на практиці, з чистим серцем може бути використана (застосована) в Україні. Тим більше, що польське державне телебачення було створене на основі досвіду ВВС, звичайно ж, ця модель не є досконалою, але в даний час кращої моделі ТБ не винайдено.
Стратегія розвитку Суспільно Телебачення і Радіо повинні бути написані окремо для телебачення і для радіо окремо. Я написав би повністю окремі стратегію розвитку радіо і телебачення, тому що це засоби масової інформації, які мають свої власні нюанси і що добре для телебачення - не завжди добре для радіо чи навпаки. Пропоную щоб радіо і телебачення були окремими холдингами в структурі одного, звичайно ж, взаємодіючи один з одним, але в якості самостійних суб'єктів. Привіт Томенку
Отож, я зупинюся на Суспільному телебаченні. Як я вже зазначав у вступі, необхідним є фінансування телебачення з абонплати, як це відбувається в багатьох європейських країнах, і ця форма фінансування дозволяє розвивати програмну пропозицію, оплачувати професіоналів або будувати нові тематичні канали чи вдосконалювати регіональні телеканали, будувати сучасні привабливі телевізійні студії. Завдяки введенню обов'язкового абонементу, Суспільне ТБ протягом трьох-чотирьох років може бути лідером, який визначає напрямки розвитку телебачення в Україні. Незважаючи на те, що Україна є країною в два рази більшою за розміром від Польщі, її ринок комерціалізації ЗМІ становить в 1/4 менше, з чого виходить, що Абонемент є єдиною і найбільш ефективною формою фінансування телебачення Суспільного, без нього це буде боротьба за виживання, а не розвиток і лідерство.
Фінансування Суспільного телебачення складається з обов'язкових абонентських оплат, доходу від реклам і прибутку від виробництва фільмів, серіалів і програм.
Абонемент дає ще одну відчутну вигоду, ніж просто грошова ін'єкція і дозволить нам здійснювати інформаційну, національну місію та освітню місію, про котрі з різних причин не пам'ятають комерційні станції, які реалізують телебачення по всьому світу та фінансуються з абонплати.
Якщо взяти до уваги інформаційні канали, вже сьогодні можемо зауважити, що більшість з них, і це світова тенденція, є неприбутковими. Стосується це майже всіх країн і континентів. На самих новинах не заробляють, тож є два способи. Або такі концерни фінансуються державою, дивіться BBC, або є частиною більш широкої пропозиції (дивіться медіа- концерн типу FOX, де неприбутковий канал фінансується за рахунок того, що цілий холдинг заробляє на лайф-стайл на кіно-каналах. Тому таке рішення, вважаю корисним для українського телебачення. Фінансова незалежність звільняє телебачення від політиків і впливу, не повинні приходити і просити або загрожувати X або Y, щоб отримати фінансування з бюджету.
Розвиток медіа-холдингу
Суспільне телебачення має два канали. 1UA буде провідним телевізійним каналом публіцистичного профілю, в котрим буде реалізована місія просування української культури, мови, музики з патріотичними ток-шоу і частково був би це канал швидкого ознайомлення з даними про погодні явища чи іншою інформацією, отриманою в співпраці з поліцією або МНC, яка може висвітлюватись на смузі Тікетера. Наприклад висвітлювати на екрані під час програм попередження про різку зміну погоди (як приклад, попередження про повені в Закарпатті чи задимлення поблизу Києва від лісових пожеж і т.д.)
Цільовою аудиторією цього каналу були б старші люди та люди середнього віку. У ньому б знаходилися головна новинна студія, організована на світовому рівні з міжнародними кореспондентськими пунктами. Це дуже важливо, тому що Україна хоче інтегруватися з Європою і має мати постійну об'єктивну інформацію про неї. Мусить про неї знати набагато більше, ніж зараз, і це є завдання для телебачення. В той же час Інформувати об'єктивно про те, що відбувається в Україні і світі.
Другий канал українського телебачення буде носити більш вільний характер, він був би адресований до молоді і людей середнього віку. Розпочинав би свій ефір від ранкового шоу на зразок «Good morning, America» або польського «Кава чи Чай»(на TVP це називалось Kawa czy herbata). Крім того, інформація, представлена тут, буде здійснюватися в кількох бліц-виданнях і одним основним. Так само тут би подавалися новини про ринкову економіку і технології. Фільми та серіали були б основною принадою цього каналу.
На цьому каналі можна буде реалізувати за кошти Євросоюзу інформаційні програми про Європу, про фонди допомоги, які прийдуть рано або пізно до України і т.д.
Обидва канали транслювали би державні свята та церковні свята різних конфесій.
Все це буде реалізоване в привабливих телевізійних студіях з частковим маскуванням зображеннями і графіками, а не, як це відбувається часто в українському телебаченні - балакаючі голови...тобто насправді дивимося радіо на телебаченні.
Мій акцент на зображення і динаміку буде однією з основоположних цілей і це одразу, з метою підвищення візуальної привабливості каналів суспільного телебачення.
Такі регіональні канали будуть фінансуватися частково за рахунок абонементу та реклами, і з більшою або меншою підтримкою місцевих бюджетів.
Що стосується розвитку тематичних каналів - належало би подбати про дітей та молодь і їх батьків. Першим тематичним каналом буде освітньо- дитячий канал для дітей дошкільного та шкільного віку з фільмами і інтерактивними іграми, казками та освітніми програмами, придбаними па Заході, та, звичайно, буде наповнений своєю власною продукцією, що істотно б допомогло родинам у вихованні дітей.
Черговим каналом, який мусить бути створеним, буде потужний новинний канал, інформаційний і публіцистичний з невеликими кореспонденційними студіями в кожній області і з кореспондентськими пунктами в різних країнах Світу. Тут буде редакція головних відомостей та редакція цього каналу. Журналісти та кореспонденти будуть спільно працювати для інформаційного каналу та для головного видання відомостей на каналах 1 UA і 2UA.
В майбутньому, телебачення може долучати щороку новий телеканал, наприклад присвячений історії чи культурі чи спорту та здоровому способу життя і т.д.
Зрештою українське Суспільне ТБ матиме 2 основних канали і 4 тематичних канали (новини, для дітей та молоді, культура, історія, спорт та здоровий спосіб життя) та регіональні канали в кожній області.
При такому фінансуванню, про який я вище згадував (оплата абонементна) можна підготувати реформи та реалізувати їх за 4 роки. При відсутності такого фінансування реформувати можна тільки 1UA і 2UA без інформаційного каналу та щонайменше за чотири роки перехідного періоду. Я не бачу можливості фінансування регіонального ТБ в даний момент (без абонементу), на сьогодні воно має фінансування, яке покриває 25% від загальної суми видатків, необхідної для його існування.
Українське Суспільне мовлення також повинно реалізувати повноцінний тематичний канал для українців, які проживають за кордоном України, для діаспори і меншин(да, не зрозуміло, чого закрили Перший Юкрейн). Рівнозначно можна використати ресурси всіх інших ефірів і додати англійські субтитри до продукції. За такий канал я буду боротися і хочу його створити, якщо ви визнаєте, що я є оптимальним кандидатом до керівництва Суспільним мовленням.
Українське Суспільне мовлення повинне почати продукувати фільми і серіали на власний ефір, а в майбутньому, повинне продавати їх далі. Тут теж належить використовувати і ресурс вже готового Укртелефільму. Керуючи Суспільним мовленням, буду хотіти, щоб Укртелефільм почав продукувати соціально-розважальні серіали, з котрими глядач міг би асоціювати себе та своє життя та, очевидно, амбітне кіно для ефіру суспільного мовлення. Подібно до того, як є в Польщі, де польське телебачення замовляє вітчизняному виробнику продукцію (фільми та серіали) для власних потреб.
Масштаби цього виробництва можуть бути величезними, від серіалів до амбітного кіно. Наразі бракує тільки відповідного механізму фінансування. Від менеджерів Укртелефільму буду очікувати серіали, котрі будуть близькі українцям та одночасно можуть бути комерційним успіхом Укртелефільму, і відповідно, Суспільного мовлення.
Черговим пунктом, який повинен бути, на мій погляд, в стратегії розвитку українського телебачення є телеакадемія, де за символічну плату' вчилися би всі зацікавлені бути в майбутньому ведучими, операторами, редакторами або режисерами. Це було би багатоетапне навчання, яке завершувалося б іспитами та надавався б відповідний сертифікат фахівця. Особлива увага в академії акцентувалася б лише і виключно на практиці, нічого більше, мінімум теорії. Для Суспільного мовлення то була б можливість пошуку талантів та доступ до бази даних професіоналів та цікавих неординарних осіб.
Іншим черговим пунктом є створення програм людьми з обмеженими можливостями і для людей з обмеженими можливостями, де журналісти на візках інвалідних, що вийшли з того середовища будуть створювати програми для таких людей, як вони. Крім того, для глухих людей будуть розгорнуті сурдопереклади на 1 і 2 каналах Суспільного мовлення. Все це можна фінансувати та втілити в життя протягом року.
Якщо Суспільне ТБ фінансуватиметься за рахунок абонементів, то його обов'язком буде надати вільний доступ до його вмісту на VOD-платформі, де кожен громадянин матиме повний безкоштовний доступ 24 години на добу. Я пропоную щоб там були логотипи канатів та передач і кожен, натиснувши на логотип може дивитися ефір такого каналу, наприклад новин, в режимі реального часу, або подивитися, що було в ефірі, наприклад: тиждень тому. І, нарешті, кожна програма, кожен канал чи фільм або серія буде доступна безкоштовно. Вони будуть перериватися рекламою, якщо хтось хоче дивитися зміст без реклами - зможе купити спеціальний пакет для привілейованих за умовно недорогу ціну.
Платформа VOD в двадцять першому столітті це необхідний елемент для дистрибуції аудіо- та відеоматеріалів.
Оцифровка архівів Суспільного мовлення зобов'язала би до реставрації аналогових записів з давніх часів та запису їх у новій цифровій версії, фільми, хроніки, репортажі, весь той вміст буде доступний для громадськості на окремій цифровій платформі і буде вільним в доступі. Використання їх для комерційних цілей буде платним. Платформа VOD і платформа архіву буде працювати в режимі онлайн. Умовне питання в тому, якої роздільної якості буде цей вміст архіву доступний. Все залежить від можливостей бюджету Каналу та можливості закупівлі спеціальної техніки.
Від своїх підлеглих я буду вимагати особливої уваги до соцмереж. Я хочу щоб там також з'явився контент аудіо та відео, вироблений Суспільним мовленням, а також додаткові матеріали від виробництва, що не поміщається в ефірі. Певного виду вигода та ексклюзив.
Беручи до уваги всі вищевказані пункти, в цей спосіб, я хочу побудувати справжнє сучасне телебачення, яке буде доступне нон-стоп, практично для кожного громадянина України, як у себе вдома (телевізор) так і з вулиці (мобільні пристрої).
Передача сигналу Каналу до Споживача буде відбуватися тим самим способом, що і зараз, тобто: або через наземну передачу, супутникову передачу, кабельних та інтернет-провайдерів.
Велику увагу радіо і телебачення повинні приділити будівництву нових цифрових передавачів по всій території України, особливо у віддалених регіонах від столиці України, я маю на увазі Закарпаття, Полісся, Донецьк(українська частина), Херсонська область, недалеко від кордону з Кримом, так щоб Кримчани і народ Донбасу мали можливість отримати українське телебачення навіть на окупованих територіях. Такі інвестиції повинні бути узгоджені з урядом і створити спеціальний фонд, який буде фінансуватися з уряду а також від приватних донорів, спонсорів та інших урядів за підтримки європейських фондів, Канадських, Норвезьких, Швейцарських грантів. Для того, щоб отримати їх, реалізувати та правильно розрахувати, потрібно оголосити конкурс серед компаній, які кожен день мають справу з пошуком фінансування через такого типу Фонди та отримати кращу пропозицію за ціною і якістю в реалізації. Тут питання більш широкої дискусії, і вона не реалізується ось так одразу, оскільки буде потрібно для реалізації цієї ідеї ще знайти багато союзників у себе вдома і за кордоном, а також відповідні Фонди для цього. Керівництво Суспільного мовлення повинне взяти тягар створення такої ініціативної групи на себе з перших днів управління Концерну.
Технологія і передача.
На наших очах, світ рухається вперед колосальними темпами, розвиваються технології телебачення та аудіовізуальні. Суспільне ТБ повинне якомога більше включати в себе такі можливості, що надаються сучасними технологіями. Якби це залежало від мене, впровадив би для телевізійного виробництва безпілотні дрони, камери типу екшн, і навіть смартфони. Деякі з них вже використовуються для телевізійного виробництва і передачі даних на американському, корейському, японському та китайському ТБ. Крім того, необхідно закупити сучасні автомобілі трансмісійні DSNG та автомобілі реалізаційні, щоб можна було мобільно транслювати на виїзді а також, створити мобільну телевізійну студію з реалізацією бачення. Це стосується найперше до регіональних каналів, двох центральних та інформаційного каналів. В даний час, кращий з цього вид\ обладнання є DSNG автомобілі, створені скандинавською компанією "Swedish". Це не будуть дешеві закупівлі, але протягом двох-трьох років така покупка, я вважаю, поліпшить передачі та реалізацію місцевості. Я пропоную повну автоматизацію телевізійних студій (в центральних і регіональних каналах), які значно обмежать витрати на оплату праці і безліч операторів, їх помічників, звукооператорів і освітлювачів. Передачу даних та виступи «наживо» пропоную зробити з пристроїв LiveU на основі передачі даних через Інтернет. Цей тип технології просто дозволить значно знизити собівартість продукції. Якість цієї технології буквально поліпшується від місяця до місяця, щораз частіше можна порівняти з мовленням через супутник. У країнах, де є LTE або 4G Інтернет можна такі виступи «наживо» або передачі робити під час руху автомобіля. З 3G Інтернетом вихід «наживо» може бути хорошої якості, але вони повинні бути реалізовані більш статично.
Я хотів би створити в Суспільному телебаченні відділ обслуговування телеглядачів, так що в будь-який момент вони могли спілкуватися за допомогою чату, телефону або скайпом контактувати з нами щоб привернути нашу увагу до певних речей або запропонувати покращення. Таким чином, Суспільне телебачення буде дійсно зроблене для людей і людьми, і ми будемо мати з ними контакт.
Перехідний період
Жодне телебачення не було побудоване відразу, і те ж саме буде у випадку Суспільного ТБ. Будівництво повністю обладнаної студії займає близько 12 місяців, до цього маємо дорахувати півроку спроб, встановлення планів, світла, режисерських ключів і координації всієї техніки. Крім того, людський фактор завжди важливий, тут слід врахувати навчання і трансляцію програм та виходів «наживо», режим роботи ньюзруму...все це повинно відбуватися в першу чергу на ефірі внутрішнього контролю щонайменше шість місяців. Тому, доміри розумним перехідним періодом, де ви побачите будь-які наслідки реформ, слід вважати період протягом 18-20 місяців. Тоді ви будете мати можливість побачити цілком оновлені канали UA1 I UA2. Робота над цими каналами, їх змістом та наповненням може відбуватися паралельно. При належному фінансуванні, а не бюджетній милостині, ми зможемо зробити це протягом 20 місяців. Після закінчення цього часу, ми зможемо почати роботу над каналом для дітей та інформаційним новинним каналом. Робота над ними буде також складати від 1,5 року до 2-х років.
При відсутності постійного і конструктивного фінансування такі речі також може бути досягнуто, але перехідний період продовжується тоді до трьох років, і ми повинні відмовитися від створення нових тематичних каналів.
Що стосується регіональних каналів і перехідного періоду, тут все набагато складніше, тому що сьогодні частину регіональних телевізійних станцій у нас є і тільки потребують реновації, але деякі з них мають бути практично побудовані з нуля. Тут, період будівництва нових каналів становить близько 3-х років, якщо ми будемо робите це з нуля. Натомість, ребрендинг і реформи існуючих регіональних осередків це процес, який може тривати від одного до двох років. Практично за цей період часу зміни для глядачів не будуть відчутними, але вже через два роки розпочнуть роботу два повністю оновлених центральні канали і частина регіональних каналів. Після закінчення цього часу, прийде час працювати над тематичними каналами, про які я згадував вище. Перше виробництво телесеріалів і фільмів також не з'явиться на екранах раніше ніж за три роки, це реалії телевізійного виробництва і навіть з добрими намірами і величезними коштами не вдасться прискорити ці процеси.