Immagine
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ
З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ № 150
16.02.2017 м. Київ Протокол № 5
Про розгляд проекту Закону України
«Про внесення змін до деяких законів України
щодо територій з особливим режимом мовлення»
(реєстр. № 5657 від 18.01.2017), що надійшов
від Комітету Верховної Ради України з питань
інформатизації та зв'язку
Розглянувши та обговоривши проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо територій з особливим режимом мовлення» (реєстр. № 5657 від 18.01.2017), керуючись частиною другою статті 24 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», Національна рада
вирішила:
1. Затвердити пропозиції стосовно проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо територій з особливим режимом мовлення», що додаються.
2. Направити рішення Національної ради до Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку.
3. Виконання цього рішення покласти на управління: радіочастотного ресурсу та технічного контролю, юридичне.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови Національної ради У. Фещук.
Голова Національної ради/підпис/Ю. Артеменко
Відповідальний секретар/підпис/О. Ільяшенко
Пропозиції
стосовно проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо територій з особливим режимом мовлення»
Національна рада, розглянувши проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо територій з особливим режимом мовлення» (далі – Законопроект), підтримує необхідність його прийняття.
Положення законопроекту, обґрунтування необхідності прийняття яких містяться у відповідній Пояснювальній записці, є вкрай важливими та актуальними для врегулювання та вирішення питання забезпечення конституційного права громадян на інформацію та потреб у захисті інформаційного простору України в умовах збройної агресії Російської Федерації.
Механізм запровадження процедури оперативної видачі дозволів на тимчасове мовлення в окремих, найбільш уразливих для інформаційного впливу регіонах, забезпечить доступ до об'єктивної інформації громадян та сприятиме посиленню позицій національного інформаційного простору.
Разом з тим, з метою забезпечення дієвого механізму реалізації мети та цілей Законопроекту, вважаємо за необхідне висловити певні пропозиції щодо реалізації його положень.
Так, зміни до статті 23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», які передбачені Законопроектом, передбачають, що «Національна рада надає дозвіл на тимчасове мовлення виключно на територіях з особливим режимом мовлення, перелік яких затверджено Кабінетом Міністрів України».
У зв'язку з тим, що процедура видачі дозволу на тимчасове мовлення спрямована на захист національного телерадіоінформаційного простору, а не на отримання прибутку, є доцільним у абзаці третьому частини дев'ятої пропонованої редакції статті 23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» після слів «Дозвіл на тимчасове мовлення надається» доповнити словами «на безоплатній основі».
Також, є необхідним у визначенні «території з особливим режимом мовлення» після слів «аналогового та/або цифрового» доповнити словом «ефірного».
За наявною в Національній раді інформацією, на певних прикордонних територіях, а також територіях, які межують з тимчасово окупованими територіями, відкрито поширюються ефірним способом телерадіопрограми країни-агресора та існують проблеми у забезпеченні населення мовленням національних телерадіоорганізацій.
У зв'язку з цим, під час розробки відповідного акта Уряду, який передбачений Законопроектом, є необхідним включити до нього населені пункти таких адміністративно-територіальних одиниць:
Вінницька область: Крижопільський, Могилів-Подільський, Мурованокуриловецький, Піщанський, Томашпільський, Тульчинський, Чернівецький, Ямпільський райони;
Волинська область: Камінь-Каширський, Любешівський, Любомльський, Ратнівський, Старовижівський, Шацький райони;
Донецька область: Бахмутський, Бойківський, Великоновосілківський, Волноваський, Добропільський, Костянтинівський, Лиманський, Мангушський, Мар'їнський, Нікольський, Новоазовський, Олександрівський, Покровський, Слов'янський, Старобешівський райони;
Житомирська область: Овруцький, Олевський райони;
Запорізька область: Бердянський, Більмацький, Мелітопольський, Приазовський, Приморський, Розівський, Якимівський райони;
Луганська область: Біловодський, Білокуракинський, Кремінський, Марківський, Міловський, Новоайдарський, Новопсковський, Попаснянський, Сватівський, Станично-Луганський, Старобільський, Троїцький райони;
Миколаївська область: Березанський, Миколаївський, Очаківський райони;
Одеська область: Арцизький, Білгород-Дністровський, Болградський, Великомихайлівський, Ізмаїльський, Кілійський, Кодимський, Подільський, Окнянський, Ренійський, Роздільнянський, Саратський, Тарутинський, Татарбунарський, Захарівський райони;
Рівненська область: Березнівський, Дубровицький, Зарічненський, Рокитнівський, Сарненський райони;
Сумська область: Білопільський, Великописарівський, Тростянецький, Краснопільський, Середино-Будський, Сумський, Ямпільський, Шосткинський райони;
Харківська область: Великобурлуцький, Вовчанський, Дворічанський, Дергачівський, Золочівський, Зміївський, Куп'янський, Первомайський, Харківський, Чугуївський, Лозівський, Шевченківський райони;
Херсонська область: Генічеський, Каланчацький, Новотроїцький, Скадовський, Чаплинський райони;
Чернівецька область: Герцаївський, Кельменецький, Новоселицький, Сокирянський, Сторожинецький райони;
Чернігівська область: Городнянський, Корюківський, Менський, Новгород-Сіверський, Ріпкинський, Семенівський, Сновський, Чернігівський райони.
Начальник юридичного управління /підпис/Г. Чумаченко