привет))))вчера был на Бескит ох и "студено" там, работы ведутся полным ходом уже в две смены, порода оказалась достаточно потдатливой к бурению)
...ось знайшов в газеті "Магістраль" також є стаття в "Львівському залізничнику"
Минулого тижня всі підготовчі роботи до будівництва Бескидського тунелю завершилися. Роботи на перегоні Бескид—Скотарське, на які залізничники чекали два роки, почалися із урочистого закладання капсули зі зверненням до нащадків та показовим врізом у гірську породу спецтехніки.
Як зазначив начальник Львівської магістралі Богдан Піх, залізничники довго чекали дня, коли оголосять про початок будівництва нового двоколійного тунелю. Адже це єдина одноколійна дільниця на V Критському міжнародному транспортному коридорі, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії. А старий тунель, який побудований близько 130 років тому, перебуває в аварійному стані.
— Під час спорудження тунелю у 1886 р. поїзди були зі значно меншими ваговими і габаритними нормами, — мовив Б. Піх. — Тому за електрифікації дільниці у 1972 р., щоб електровози змогли курсувати вузькою дільницею, тунель поглибили, але він почав пропускати ґрунтові води. Серйозних пошкоджень штучна споруда зазнала і під час війни, коли ворожі війська, відступаючи, підірвали його. Старі «рани» тепер даються взнаки. Особливо в холодну пору року, коли вода перетворюється на кригу, яку ми збиваємо і тоннами вивозимо із тунелю, щоб це не загрожувало безпеці руху поїздів. Тим паче, що через карпатський перевал прямує чимало пасажирських потягів і поїздів із небезпечними вантажами. Новий двоколійний тунель значно підвищить пропускну спроможність, а поза тим гарантуватиме безпеку руху не менш ніж на сотню років. Саме такий його гарантійний термін експлуатації.
Це підтвердив і генеральний підрядник — голова правління компанії «Інтербудтунель» Анатолій Лукань. Він зазначив, що будівництво тунелю вестиметься новоавстрійським методом, тобто із використанням сучасних технологій, запроваджених у гірничій промисловості.
— Пробивання тунелю розраховане на два етапи, — сказав А. Лукань. — Під час першого ми прорубаємо отвір перетином 7 на 12 м, а коли вийдемо з протилежного боку, поглибимо тунель ще на 4 м. Водночас споруджуватимемо облицювання із чотириступеневим захистом. Працюючи у три зміни за допомогою кращих зразків гірничої техніки, плануємо заглиблюватися в гору на 3 м щодоби. Під час другого етапу заглиблюватимемося на 6 м на добу. Для цього працюватиме майже 100 кваліфікованих працівників, які мають 10—15-річний досвід виконання таких завдань. Коли ж розпочнуться бетонні роботи, то кількість працівників збільшиться до 150 осіб — щоб здати споруду в експлуатацію згідно з графіком. Вся інфраструктура для комфортного проживання працівників тут створена.
Після побудови нового двоколійного тунелю його пропускна спроможність збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість їх проходження у ньому зросте з 40 до 60—70 км/год. Як уже повідомляли, новий тунель пройде на відстані 30 м зліва від діючого. Нова штучна споруда довжиною 1 тис. 764,5 м проляже на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта та в межах 781—807 м над рівнем моря. Його обладнають сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції, відеонагляду, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійного моніторингу внутрішнього стану тунелю, засобами сигналізації та зв'язку, пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту. Проектом передбачено спорудження 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м у шаховому порядку з кожного боку по всій довжині тунелю.
Попри те, що діючий тунель за технічним станом вичерпав свій термін експлуатації і потребує закриття для руху поїздів, він ще довго прослугує. Відповідно до європейських норм безпеки, старий тунель стане евакуаційним шляхом.
— Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей між старим та новим тунелями передбачено спорудження трьох евакуаційних переходів, — мовив начальник дирекції з будівництва Бескидського тунелю Володимир Харлан. — Вони будуть розташовані на відстані 500 м один від одного, а в діаметрі становитимуть не менше 5 м.
Варто нагадати, що перш ніж розпочалася реалізація одного із наймасштабніших будівельних проектів України, залізничники виконали чималий обсяг робіт. За виконання заходів з ліквідації єдиного вузького місця на транспортному коридорі від Італії до Росії Укрзалізниця у 2004 р. уклала кредитну угоду з Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР), а в період 2008—2011 рр. провела міжнародний тендер для визначення підрядника в час проектування та будівництва Бескидського тунелю. Переможцем визначено ПрАТ «Будівельна асоціація
«Інтербудмонтаж».
За кредитні та власні кошти Львівська залізниці виконала чималий обсяг підготовчих робіт на загальну суму майже 130 млн грн, з яких 50,9 млн грн — кошти ЄБРР. За два роки підрозділи магістралі облаштували під'їзні автомобільні шляхи, зовнішні мережі електропостачання, водозабірні споруди,
зовнішні мережі зв'язку, технологічні мережі, водопровідну насосну станцію, під'їзні колії, вузол вивантаження цементу, рампу вивантаження інертних матеріалів, тимчасовий відвід р. Віча, естакади для заїзду техніки на залізничну платформу та протипожежні резервуари. Виконано роботи і з ліквідації місць розмивань берегів р. Опір та її правої притоки в с. Опорець Сколівського району Львівської області.
А підрядник — ПрАТ «Будівельна асоціація «Інтербудмонтаж» — звів гуртожиток, адміністративно-побутовий комплекс, їдальню, майстерні, бетонозмішувальний вузол, будівельну лабораторію, склад інертних матеріалів, арматурний цех, трансформаторні підстанції та автомобільні дороги на будівельному майданчику.
http://www.magistral-uz.com.ua/img/19037.jpg