Суть питання: на виконання наказу голови Національної ради № 5в/598 від 02.11.2015 представник Національної ради у Тернопільській області Зубик М.В. та спеціаліст першої категорії секретаріату представника Новосельська О.О. здійснили планову перевірку ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, Акт № 26/ІІ/Тр/ПС/15-4 від 24.11.2015, моніторинг здійснено 11.11.2015 на 26 ТВК у м. Тернополі, ефірне мовлення, логотип: «TV-4».
Перевіркою встановлено:
Юридична та фактична адреси, відомості про власників відповідають умовам ліцензії.
Порядок трансляції вихідних даних (логотип: «TV-4») відповідає вимогам ст. 46 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».
Обсяг власних, інформаційних, розважальних та дитячих передач та категорії «інше» відповідає умовам ліцензії.
Зафіксовано порушення Закону України «Про телебачення і радіомовлення»:
- ч. 8 ст. 28 і ч. 7 ст. 27,оскільки ліцензіат не дотримується умов ліцензії в частині програмної концепції мовлення:
Зменшено загальний обсяг мовлення, обсяг національних, просвітницьких, культурологічних передач та фільмопоказу:
- обсяг мовлення за ліц. - 24 год./добу, а факт. - 19 год. 12 хв./добу (у проміжках часу 01:01:23 – 05:48:48 мовлення відсутнє);
- вітчизняні програми за ліц. - 17 год. 55 хв. /добу, факт. - 14 год. 15 хв./добу;
- просвітницькі передачі: за ліц. - 3 год. 12 хв./добу, факт. - 2 год. 11 хв./добу;
- культурологічні передачі: за ліц. - 2 год. 22 хв./добу, факт. - 1 год. 31 хв./добу;
- фільмопоказ: за ліц.- 6 год.17 хв./добу, факт.- 4год. 49 хв./добу.
- п. е) ч. 1 ст. 59, оскільки:
о 17:03:02 реклама готельно-розважального оздоровчого комплексу «Алігатор» на початку та наприкінці не була відокремлена відбивкою «реклама»;
у передачі «Про кіно», яка вийшла в ефір о 17:31:36 (виробництво каналу О-TV, 2015 р.), диктор Марія Орлова три рази: о 17:33:50, 17:39:52, 17:42:24 – озвучила рекламу такого змісту: «Новий преміальний пакет «Воля "Power time", кращі канали світу, фільмові канали у HD якості СІНЕ +. Висока швидкість інтернету та доступ до бібліотеки з різноманітними фільмами - і все це за вигідною ціною. Дізнайтеся більше на Воля крапка ком» – без відокремлення на початку та наприкінці відбивкою «реклама». При цьому в нижньому лівому куті екрану упродовж передачі шість разів (о 17:33:50, 17:39:52, 17:42:24, 17:32:07, 17:36:14, 17:37:53) розміщено напис «телефон 0 800 212 800» і почергово змінюється текст: «Power time», «До 150 каналів», «Інтернет до 100 МБіт/с», «До 25000 фільмів», «Більше ніж 10 каналів у HD якості»,»Сіне+», «Перегляд з мобільних пристроїв», ел. адр.»Volia.com», що є порушенням частини 2 статті 9 Закону України «Про рекламу».
Пояснення керівництва: ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, здійснює паралельну трансляцію 4 аналоговими та 5 цифровими передавачами, що призводить до величезного фінансового навантаження, тому компанія була змушена з 1 вересня за погодженням з КРРТ, тимчасово зменшити трансляцію аналогового мовлення у нічний час.
Зменшення трансляції аналогового мовлення у нічний час призвело до зменшення обсягів програм різних жанрів.
Реклама готельно-розважального комплексу «Алігатор» транслювалась наприкінці програми «Чарівний ключик», оскільки даний замовник є постійним спонсором цієї щотижневої програми. Порушення зумовлене виключно технічним недоліком.
Передача «Про кіно» транслюється відповідно до договору, укладеного з ТОВ «ФМ-ТВ». Відповідно до умов даного договору ТОВ «ФМ-ТВ» зобов'язується надавати ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, програми, створені з дотриманням українського законодавства.
Додаткова інформація: ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, подало до Національної ради заяву на переоформлення ліцензії №7/1332 від 20.11.2015.
Рішення:
1. Визнати порушення ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, НР № 0793-м від 23.05.2002, Закону України «Про телебачення і радіомовлення»:
частини сьомої статті 27 (ліцензіат зобов'язаний виконувати умови ліцензії) і частини восьмої статті 28 (ліцензіат зобов'язаний дотримуватися визначеної програмної концепції мовлення), оскільки ліцензіат не дотримується умов ліцензії в частині програмної концепції мовлення;
пункту е) частини першої статті 59, оскільки телерадіоорганізація зобов'язана виконувати правила рекламної діяльності і спонсорства, встановлені законодавством), оскільки реклама готельно-розважального оздоровчого комплексу «Алігатор» на початку та наприкінці не була відокремлена відбивкою «реклама», а також у передачі «Про кіно», диктор Марія Орлова тричі озвучила рекламну інформацію про «Новий преміальний пакет «Воля «Power time» без відокремлення на початку та наприкінці відбивкою «реклама». При цьому в нижньому лівому куті екрану було зазначено телефон та адреса сайту, що є порушенням частини другої статті 9 Закону України «Про рекламу» (реклама у теле- і радіопередачах, програмах повинна бути чітко відокремлена від інших програм, передач на їх початку і наприкінці за допомогою аудіо-, відео-, комбінованих засобів, титрів, рекламного логотипу або коментарів ведучих з використанням слова «реклама»).
2. ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, НР № 0793-м від 23.05.2002, оголосити попередження.
3. Зобов'язати ліцензіата ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, протягом місяця привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства. В разі невиконання ліцензіатом цього рішення Національна рада може призначити позапланову перевірку або застосувати до ліцензіата санкції, передбачені чинним законодавством України.
4. Звернутися до Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів з інформацією про зафіксовані порушення частини другої статті9 Закону України «Про рекламу» в ефірі ТОВ «TV-4», м. Тернопіль, з проханням вжити заходів у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством.