Суспільне мовлення (Перший, Культура) [DVB-T2/супутник]

Автор sten, Червень 11, 2011, 11:03:49

Попередня тема - Наступна тема

kotenko.

Від сьогодні публікую тут концепції кандидатів на голову правління НСТУ.
Головне буду виділяти курсивом чи жирним шрифтом, власні думки - кольоровим.

Перша концепція
СУСПІЛЬНЕ МОВЛЕННЯ (автор Марек Сєрант)
ВСТУП
Суспільне телебачення та Радіо вимагають кардинальних змін, в першу чергу, структурних змін, які готують телебачення до того щоб воно було конкурентоспроможним по відношенню до інших медійних компаній і, навіть, визначало б цілі та напрямки розвитку ринку засобів масової інформації та комерційного розвитку в Україні.
Суспільне ТБ повинне бути в першу чергу:
1)   Аполітичним. Необхідно визначити рівні квоти на висвітлення політичних сюжетів (не лише у період передвиборчої кампанії) і строго дотримуватися їх. Кожна партія, існуюча в парламенті або присутня в місцевих радах чи обласних осередках повинна мати рівний ефірний час. За виконання цього пункту повинне нести відповідальність керівництво Холдингу Суспільне ТБ.
2)   Українське телебачення має бути 100% українським. Винятком можуть бути регіональні канали, де програми можуть бути здійснені мовою регіону та українською мовою.
3)   Суспільне ТБ і Радіо повинні належним чином фінансуватися.
Найкращим рішенням є введення податку на підписку (обов'язковий абонемент), що вже прописано в Українському законодавстві, але не введено в дію. Абонемент дозволить холдинговій компанії Суспільне ТБ нормально функціонувати на ринку і зібрати кошти на продукцію власного виробництва а також закупку ліцензій привабливих форматів. Кошти, що будуть надходити з цього типу збору, дозволять повністю оновити техніку, розширити і вдосконалити телевізійні студії та залучити провідних фахівців зі всього світу, які зроблять Суспільне Мовлення привабливим, як в Україні, так і за її межами. Абонентська плата також дозволить розвивати свою власну платформу VOD та архів. Наприклад: це може бути сума 75 гривень на місяць(а може, спочатку краще 10 грн) (учасники АТО, лікарі, інваліди і пенсіонери будуть звільнені від цього виду зборів). Абонемент платився б від домашнього господарства або квартири, незалежно від того, скільки там проживає осіб.

Сучасне телебачення повинне бути конкурентоспроможними за програмною пропозицією, зображенням та звуком. Повинно бути активно  присутнім в Інтернеті та Соцмережах.
Тому, я пропоную, щоб Суспільне ТБ було розділене на тематичні канали та була створена інформаційна агенція, яка буде нести відповідальність вихід інформації на двох загальних каналах і суспільному новинному каналі.

СТРАТЕГІЯ
Я вважаю, що польська модель радіо і телебачення є найбільш  оптимальною сьогодні і випробувана на практиці, з чистим серцем може бути використана (застосована) в Україні. Тим більше, що польське державне телебачення було створене на основі досвіду ВВС, звичайно ж, ця модель не є досконалою, але в даний час кращої моделі ТБ не винайдено.

Стратегія розвитку Суспільно Телебачення і Радіо повинні бути написані окремо для телебачення і для радіо окремо. Я написав би повністю окремі стратегію розвитку радіо і телебачення, тому що це засоби масової інформації, які мають свої власні нюанси і що добре для телебачення - не завжди добре для радіо чи навпаки. Пропоную щоб радіо і телебачення були окремими холдингами в структурі одного, звичайно ж, взаємодіючи один з одним, але в якості самостійних суб'єктів. Привіт Томенку

Отож, я зупинюся на Суспільному телебаченні. Як я вже зазначав у вступі, необхідним є фінансування телебачення з абонплати, як це відбувається в багатьох європейських країнах, і ця форма фінансування дозволяє розвивати програмну пропозицію, оплачувати професіоналів або будувати нові тематичні канали чи вдосконалювати регіональні телеканали, будувати сучасні привабливі телевізійні студії. Завдяки введенню обов'язкового абонементу, Суспільне ТБ протягом трьох-чотирьох років може бути лідером, який визначає напрямки розвитку телебачення в Україні. Незважаючи на те, що Україна є країною в два рази більшою за розміром від Польщі, її ринок комерціалізації ЗМІ становить в 1/4 менше, з чого виходить, що Абонемент є єдиною і найбільш ефективною формою фінансування телебачення Суспільного, без нього це буде боротьба за виживання, а не розвиток і лідерство.

Фінансування Суспільного телебачення складається з обов'язкових абонентських оплат, доходу від реклам і прибутку від виробництва фільмів, серіалів і програм.

Абонемент дає ще одну відчутну вигоду, ніж просто грошова ін'єкція і дозволить нам здійснювати інформаційну, національну місію та освітню місію, про котрі з різних причин не пам'ятають комерційні станції, які реалізують телебачення по всьому світу та фінансуються з абонплати.

Якщо взяти до уваги інформаційні канали, вже сьогодні можемо зауважити, що більшість з них, і це світова тенденція, є неприбутковими. Стосується це майже всіх країн і континентів. На самих новинах не заробляють, тож є два способи. Або такі концерни фінансуються державою, дивіться BBC, або є частиною більш широкої пропозиції (дивіться медіа- концерн типу FOX, де неприбутковий канал фінансується за рахунок того, що цілий холдинг заробляє на лайф-стайл на кіно-каналах. Тому таке рішення, вважаю корисним для українського телебачення. Фінансова незалежність звільняє телебачення від політиків і впливу, не повинні приходити і просити або загрожувати X або Y, щоб отримати фінансування з бюджету.

Розвиток медіа-холдингу

Суспільне телебачення має два канали. 1UA буде провідним телевізійним каналом публіцистичного профілю, в котрим буде реалізована місія просування української культури, мови, музики з патріотичними ток-шоу і частково був би це канал швидкого ознайомлення з даними про погодні явища чи іншою інформацією, отриманою в співпраці з поліцією або МНC, яка може висвітлюватись на смузі Тікетера. Наприклад висвітлювати на екрані під час програм попередження про різку зміну погоди (як приклад, попередження про повені в Закарпатті чи задимлення поблизу Києва від лісових пожеж і т.д.)

Цільовою аудиторією цього каналу були б старші люди та люди середнього віку. У ньому б знаходилися головна новинна студія, організована на світовому рівні з міжнародними кореспондентськими пунктами. Це дуже важливо, тому що Україна хоче інтегруватися з Європою і має мати постійну об'єктивну інформацію про неї. Мусить про неї знати набагато більше, ніж зараз, і це є завдання для телебачення. В той же час Інформувати об'єктивно про те, що відбувається в Україні і світі.

Другий канал українського телебачення буде носити більш вільний характер, він був би адресований до молоді і людей середнього віку. Розпочинав би свій ефір від ранкового шоу на зразок «Good morning, America» або польського «Кава чи Чай»(на TVP це називалось Kawa czy herbata). Крім того, інформація, представлена тут, буде здійснюватися в кількох бліц-виданнях і одним основним. Так само тут би подавалися новини про ринкову економіку і технології. Фільми та серіали були б основною   принадою цього каналу.
На цьому каналі можна буде реалізувати за кошти Євросоюзу інформаційні програми про Європу, про фонди допомоги, які прийдуть рано або пізно до України і т.д.

Обидва канали транслювали би державні свята та церковні свята різних конфесій.
Все це буде реалізоване в привабливих телевізійних студіях з частковим маскуванням зображеннями і графіками, а не, як це відбувається часто в українському телебаченні - балакаючі голови...тобто насправді дивимося радіо на телебаченні.

Мій акцент на зображення і динаміку буде однією з основоположних цілей і це одразу, з метою підвищення візуальної привабливості каналів суспільного телебачення.
Такі регіональні канали будуть фінансуватися частково за рахунок абонементу та реклами, і з більшою або меншою підтримкою місцевих бюджетів.

Що стосується розвитку тематичних каналів - належало би подбати про дітей та молодь і їх батьків. Першим тематичним каналом буде освітньо- дитячий канал для дітей дошкільного та шкільного віку з фільмами і інтерактивними іграми, казками та освітніми програмами, придбаними па Заході, та, звичайно, буде наповнений своєю власною продукцією, що істотно б допомогло родинам у вихованні дітей.

Черговим каналом, який мусить бути створеним, буде потужний новинний канал, інформаційний і публіцистичний з невеликими кореспонденційними студіями в кожній області і з кореспондентськими пунктами в різних країнах Світу. Тут буде редакція головних відомостей та редакція цього каналу. Журналісти та кореспонденти будуть спільно працювати для інформаційного каналу та для головного видання відомостей на каналах 1 UA і 2UA.
В майбутньому, телебачення може долучати щороку новий телеканал, наприклад присвячений історії чи культурі чи спорту та здоровому способу життя і т.д.

Зрештою українське Суспільне ТБ матиме 2 основних канали і 4 тематичних канали (новини, для дітей та молоді, культура, історія, спорт та здоровий спосіб життя) та регіональні канали в кожній області.
При такому фінансуванню, про який я вище згадував (оплата абонементна) можна підготувати реформи та реалізувати їх за 4 роки. При відсутності такого фінансування реформувати можна тільки 1UA і 2UA без інформаційного каналу та щонайменше за чотири роки перехідного періоду. Я не бачу можливості фінансування регіонального ТБ в даний момент (без абонементу), на сьогодні воно має фінансування, яке покриває 25% від загальної суми видатків, необхідної для його існування.

Українське Суспільне мовлення також повинно реалізувати повноцінний тематичний канал для українців, які проживають за кордоном України, для діаспори і меншин(да, не зрозуміло, чого закрили Перший Юкрейн). Рівнозначно можна використати ресурси всіх інших ефірів і додати англійські субтитри до продукції. За такий канал я буду боротися і хочу його створити, якщо ви визнаєте, що я є оптимальним кандидатом до керівництва Суспільним мовленням.

Українське Суспільне мовлення повинне почати продукувати фільми і серіали на власний ефір, а в майбутньому, повинне продавати їх далі. Тут теж належить використовувати і ресурс вже готового Укртелефільму. Керуючи Суспільним мовленням, буду хотіти, щоб Укртелефільм почав продукувати соціально-розважальні серіали, з котрими глядач міг би асоціювати себе та своє життя та, очевидно, амбітне кіно для ефіру суспільного мовлення. Подібно до того, як є в Польщі, де польське телебачення замовляє вітчизняному виробнику продукцію (фільми та серіали) для власних потреб.

Масштаби цього виробництва можуть бути величезними, від серіалів до амбітного кіно. Наразі бракує тільки відповідного механізму фінансування. Від менеджерів Укртелефільму буду очікувати серіали, котрі будуть близькі українцям та одночасно можуть бути комерційним успіхом Укртелефільму, і відповідно, Суспільного мовлення.
Черговим пунктом, який повинен бути, на мій погляд, в стратегії розвитку українського телебачення є телеакадемія, де за символічну плату' вчилися би всі зацікавлені бути в майбутньому ведучими, операторами, редакторами або режисерами. Це було би багатоетапне навчання, яке завершувалося б іспитами та надавався б відповідний сертифікат фахівця. Особлива увага в академії акцентувалася б лише і виключно на практиці, нічого більше, мінімум теорії. Для Суспільного мовлення то була б можливість пошуку талантів та доступ до бази даних професіоналів та цікавих неординарних осіб.

Іншим черговим пунктом є створення програм людьми з обмеженими можливостями і для людей з обмеженими можливостями, де журналісти на візках інвалідних, що вийшли з того середовища будуть створювати програми для таких людей, як вони. Крім того, для глухих людей будуть розгорнуті сурдопереклади на 1 і 2 каналах Суспільного мовлення. Все це можна фінансувати та втілити в життя протягом року.

Якщо Суспільне ТБ фінансуватиметься за рахунок абонементів, то його обов'язком буде надати вільний доступ до його вмісту на VOD-платформі, де кожен громадянин матиме повний безкоштовний доступ 24 години на добу. Я пропоную щоб там були логотипи канатів та передач і кожен, натиснувши на логотип може дивитися ефір такого каналу, наприклад новин, в режимі реального часу, або подивитися, що було в ефірі, наприклад: тиждень тому. І, нарешті, кожна програма, кожен канал чи фільм або серія буде доступна безкоштовно. Вони будуть перериватися рекламою, якщо хтось хоче дивитися зміст без реклами - зможе купити спеціальний пакет для привілейованих за умовно недорогу ціну.

Платформа VOD в двадцять першому столітті це необхідний елемент для дистрибуції аудіо- та відеоматеріалів.

Оцифровка архівів Суспільного мовлення зобов'язала би до реставрації аналогових записів з давніх часів та запису їх у новій цифровій версії, фільми, хроніки, репортажі, весь той вміст буде доступний для громадськості на окремій цифровій платформі і буде вільним в доступі. Використання їх для комерційних цілей буде платним. Платформа VOD і платформа архіву буде працювати в режимі онлайн. Умовне питання в тому, якої роздільної якості буде цей вміст архіву доступний. Все залежить від можливостей бюджету Каналу та можливості закупівлі спеціальної техніки.

Від своїх підлеглих я буду вимагати особливої уваги до соцмереж. Я хочу щоб там також з'явився контент аудіо та відео, вироблений Суспільним мовленням, а також додаткові матеріали від виробництва, що не поміщається в ефірі. Певного виду вигода та ексклюзив.

Беручи до уваги всі вищевказані пункти, в цей спосіб, я хочу побудувати справжнє сучасне телебачення, яке буде доступне нон-стоп, практично для кожного громадянина України, як у себе вдома (телевізор) так і з вулиці (мобільні пристрої).

Передача сигналу Каналу до Споживача буде відбуватися тим самим способом, що і зараз, тобто: або через наземну передачу, супутникову передачу, кабельних та інтернет-провайдерів.

Велику увагу радіо і телебачення повинні приділити будівництву нових цифрових передавачів по всій території України, особливо у віддалених регіонах від столиці України, я маю на увазі Закарпаття, Полісся, Донецьк(українська частина), Херсонська область, недалеко від кордону з Кримом, так щоб Кримчани і народ Донбасу мали можливість отримати українське телебачення навіть на окупованих територіях. Такі інвестиції повинні бути узгоджені з урядом і створити спеціальний фонд, який буде фінансуватися з уряду а також від приватних донорів, спонсорів та інших урядів за підтримки європейських фондів, Канадських, Норвезьких, Швейцарських грантів. Для того, щоб отримати їх, реалізувати та правильно розрахувати, потрібно оголосити конкурс серед компаній, які кожен день мають справу з пошуком фінансування через такого типу Фонди та отримати кращу пропозицію за ціною і якістю в реалізації. Тут питання більш широкої дискусії, і вона не реалізується ось так одразу, оскільки буде потрібно для реалізації цієї ідеї ще знайти багато союзників у себе вдома і за кордоном, а також відповідні Фонди для цього. Керівництво Суспільного мовлення повинне взяти тягар створення такої ініціативної групи на себе з перших днів управління Концерну.

Технологія і передача.

На наших очах, світ рухається вперед колосальними темпами, розвиваються технології телебачення та аудіовізуальні. Суспільне ТБ повинне якомога більше включати в себе такі можливості, що надаються сучасними технологіями. Якби це залежало від мене, впровадив би для телевізійного виробництва безпілотні дрони, камери типу екшн, і навіть смартфони. Деякі з них вже використовуються для телевізійного виробництва і передачі даних на американському, корейському, японському та китайському ТБ. Крім того, необхідно закупити сучасні автомобілі трансмісійні DSNG та автомобілі реалізаційні, щоб можна було мобільно транслювати на виїзді а також, створити мобільну телевізійну студію з реалізацією бачення. Це стосується найперше до регіональних каналів, двох центральних та інформаційного каналів. В даний час, кращий з цього вид\ обладнання є DSNG автомобілі, створені скандинавською компанією "Swedish". Це не будуть дешеві закупівлі, але протягом двох-трьох років така покупка, я вважаю, поліпшить передачі та реалізацію місцевості. Я пропоную повну автоматизацію телевізійних студій (в центральних і регіональних каналах), які значно обмежать витрати на оплату праці і безліч операторів, їх помічників, звукооператорів і освітлювачів. Передачу даних та виступи «наживо» пропоную зробити з пристроїв LiveU на основі передачі даних через Інтернет. Цей тип технології просто дозволить значно знизити собівартість продукції. Якість цієї технології буквально поліпшується від місяця до місяця, щораз частіше можна порівняти з мовленням через супутник. У країнах, де є LTE або 4G Інтернет можна такі виступи «наживо» або передачі робити під час руху автомобіля. З 3G Інтернетом вихід «наживо» може бути хорошої якості, але вони повинні бути реалізовані більш статично.

Я хотів би створити в Суспільному телебаченні відділ обслуговування телеглядачів, так що в будь-який момент вони могли спілкуватися за допомогою чату, телефону або скайпом контактувати з нами щоб привернути нашу увагу до певних речей або запропонувати покращення. Таким чином, Суспільне телебачення буде дійсно зроблене для людей і людьми, і ми будемо мати з ними контакт.

Перехідний період

Жодне телебачення не було побудоване відразу, і те ж саме буде у випадку Суспільного ТБ. Будівництво повністю обладнаної студії займає близько 12 місяців, до цього маємо дорахувати півроку спроб, встановлення планів, світла, режисерських ключів і координації всієї техніки. Крім того, людський фактор завжди важливий, тут слід врахувати навчання і трансляцію програм та виходів «наживо», режим роботи ньюзруму...все це повинно відбуватися в першу чергу на ефірі внутрішнього контролю щонайменше шість місяців. Тому, доміри розумним перехідним періодом, де ви побачите будь-які наслідки реформ, слід вважати період протягом 18-20 місяців. Тоді ви будете мати можливість побачити цілком оновлені канали UA1 I UA2. Робота над цими каналами, їх змістом та наповненням може відбуватися паралельно. При належному фінансуванні, а не бюджетній милостині, ми зможемо зробити це протягом 20 місяців. Після закінчення цього часу, ми зможемо почати роботу над каналом для дітей та інформаційним новинним каналом. Робота над ними буде також складати від 1,5 року до 2-х років.

При відсутності постійного і конструктивного фінансування такі речі також може бути досягнуто, але перехідний період продовжується тоді до трьох років, і ми повинні відмовитися від створення нових тематичних каналів.

Що стосується регіональних каналів і перехідного періоду, тут все набагато складніше, тому що сьогодні частину регіональних телевізійних станцій у нас є і тільки потребують реновації, але деякі з них мають бути практично побудовані з нуля. Тут, період будівництва нових каналів становить близько 3-х років, якщо ми будемо робите це з нуля. Натомість, ребрендинг і реформи існуючих регіональних осередків це процес, який може тривати від одного до двох років. Практично за цей період часу зміни для глядачів не будуть відчутними, але вже через два роки розпочнуть роботу два повністю оновлених центральні канали і частина регіональних каналів. Після закінчення цього часу, прийде час працювати над тематичними каналами, про які я згадував вище. Перше виробництво телесеріалів і фільмів також не з'явиться на екранах раніше ніж за три роки, це реалії телевізійного виробництва і навіть з добрими намірами і величезними коштами не вдасться прискорити ці процеси.
#наташанемішай
  •  

kotenko.

Друга концепція - найбільша, тому публікую частинами.
Концепція Олега Наливайка

НСТУ: ТРАНСФОРМАЦІЯ
План створення та розвитку суспільних медіа-сервісів

ПЕРЕДМОВА


На відміну від країн Центральної та Східної Європи, а також деяких країн колишнього СРСР (наприклад, Грузії), які майже одночасно з Україною розпочали суспільну дискусію стосовно формування системи Суспільного мовлення (СМ), Україна створює СМ передостанньою з європейських країн. Наша ситуація принципово відрізняється від наших сусідів. Як правило, вони будували СМ на базі існуючого державного ТБ і радіо, яке знаходилося на піку свого розвитку, суспільного впливу, займаючи домінуючі позиції на ринку. Наша система державного мовлення довгі роки перебувала в занепаді, і, сьогодні фактично зруйнована.

Як би там не було, держава (так, коли вже сверблячка наступила)виконала свою частину роботи: законодавці прийняли нам закон, Уряд створив НСТУ і в основному забезпечив фінансування майбутнього СМ, суспільство також виконало свою частину роботи, делегувавши членів Наглядової Ради, які представляють його зріз, і тепер справа за практичними кроками щодо наповнення форми реальним змістом.

Наша команда добре розуміє, звідки ми йдемо, де ми є зараз та куди ми йдемо.

Звідки ми йдемо?
Ще кілька років тому ми могли б собі дозволити створювати Суспільного мовника шляхом поступового реформування державних ЗМІ. Однак, довгий період занепаду, недофінансування, неефективного та непрофесійного менеджменту, самоусунення від вирішення нагальних проблем, особливо в останні роки існування НТКУ, фактично зруйнували державне телебачення і радіо, на базі якого створюється СМ.

Де ми є зараз?

Ринкова частка всіх каналів НТУ та НРУ, разом узятих, зіщулилася до менш ніж 1%. А більш 99% ринку контролюють приватні, переважно олігархічні медіагрупи. Державне мовлення фактично "зникло з радарів" і більше не взмозі виконувати покладені на нього функції.

Варіант еволюційної трансформації упущено. Сьогодні ми бачимо єдиний вихід - форсована, протягом найближчих 3-4 років, побудова НОВОЇ, сучасної, гнучкої і компактної структури НСТУ, здатної виконувати змістовні завдання Суспільного мовника на високому професійному рівні при максимально ефективному використанні виділених коштів.

Попри те, що процес створення нового СМ має бути швидким, він не буде одномоментним і на його шляху необхідно подолати цілий ряд етапів і прийняти низку болісних рішень, а НСТУ, при цьому, має починати виконувати задачі СМ вже зараз і мовлення не може зупинятися ні на мить, а успадкований СМ величезний слабокерований організм колишнього державного мовника повинен продовжувати функціонувати.

Отже, ми усвідомлюємо в повній мірі, що будувати нового суспільного мовника доведеться на марші.
Сьогодні компанія перебуває у надзвичайно скрутному становищі. У спадок від державного мовника НСТУ отримала колосальні проблеми: величезну структуру зі слабким керуванням, непомірно роздутий і демотивований штат, безнадійно відсталу технічну базу і цілий ряд невирішених питань усіх напрямків. Компанії потрібно вживати термінових антикризових заходів.

Крім "гасіння пожежі", нова команда НСТУ має вирішити найближчим часом 2 основних наступних питання:

ПРІОРИТЕТ НА "ПОЗАВЧОРА"

1)   провести поетапну оптимізацію штатної структури ПАТ «НСТУ», ліквідацію непотрібних штатних одиниць у центрі й на місцях, забезпечити зосередження компанії на забезпеченні інформаційного та суспільно-політичного мовлення з переведенням більшості інших функцій на аутсорсинг. Ці заходи дозволять значно покращити умови та збільшити розміри оплати праці, відповідно, підвищити вимоги до якості роботи персоналу. На виході НСТУ повинна мати можливість пропонувати конкурентні зарплати і наймати найкращих фахівців на ринку для максимально ефективного виконання функцій СМ.

2)   провести ретельний аудит і розробити план оптимізації наявних в ПАТ «НСТУ» основних фондів та експлуатаційних витрат на їх утримання, значна частина яких взагалі не потрібна для забезпечення діяльності Суспільного мовника, але при цьому вона, як важка гиря, тягне компанію вниз.

КУДИ МИ ЙДЕМО?
Яким ми бачимо майбутнє СМ після завершення його трансформації?

НАШЕ БАЧЕННЯ

Перш за все: про наше бачення принципів, на яких має будуватися майбутній Суспільний мовник
Створення Суспільного мовника є необхідною умовою побудови і розвитку сучасного громадянського суспільства в Україні. Жодна демократія не може процвітати без вільних, критичних медіа, які врівноважують державну та місцеву владу, контролюючи дотримання демократичних процедур, протидіючи корупції та неправомірному використанню громадських фондів.

У сучасному світі суспільні медіа справді можуть бути панацеєю. Європейський досвід показує пряму залежність між ступенем розвитку суспільного мовлення та рівнем життя громадян. У всіх західноєвропейських країнах є важливі суспільні мовні компанії, які займають істотну частку ринку: Великобританія, Німеччина, Італія і т.д. - як би вони розвивалися, як би взагалі повернулася історія Європи, якби не було ВВС, ARD, ZDF, RAI?

Такі мовники є наріжним каменем демократії в європейських країнах і основним джерелом об' єктивної інформації для їхніх громадян.

Розбудовуючи нову Україну, ми повинні створити такого ж надійного, фінансово незалежного та критичного Суспільного мовника, який сприятиме збалансованим і справедливим громадським дискусіям і забезпечуватиме платформу для демократії у громадській сфері.

Як би амбіційно це не звучало, новостворений Суспільний мовник повинен стати тим локомотивом, який допоможе остаточно поставити нашу країну на європейські рейки.

СМ має стати альтернативою комерційному сектору мовлення, який обслуговує в першу чергу інтереси своїх власників, і одночасно виступити в ролі орієнтира для майбутнього мовлення громад на принципах суспільного мовлення, закладаючи тим самим необхідні цеглинки для побудови громадянського суспільства знизу доверху.


#наташанемішай
  •  

kotenko.

МІСІЯ СУСПІЛЬНОГО
Захищати свободи в Україні. Надавати суспільству достовірну та збалансовану інформацію про Україну та світ, налагоджувати громадський діалог задля зміцнення суспільної довіри, розвитку громадянської відповідальності, української мови та культури, особистості та українського народу.

ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ НСТУ
-   Бути інформаційним гарантом незалежності й цілісності країни.

-   Стати інструментом підвищення рівня довіри і консолідації українського суспільства.

-   Стати головним майданчиком для громадської дискусії і національного діалогу, інструментом для подолання стереотипів одних регіонів стосовно інших, пом' якшення конфлікту уявлень, сприяти налагодженню шанобливого, конструктивного обміну думками між представниками різних поглядів і виробленню суспільного консенсусу.

-   Запровадити найвищі редакційні та етичні стандарти, забезпечити безсторонність, неупереджене та не маніпулятивне подання різних точок зору на суспільно значущі питання.

-   Виконувати роль «сторожового пса» демократії та громадянських свобод в Україні, забезпечуючи при цьому баланс між правом громадян на свободу слова та доступ до інформації і базовими цінностями держави, такими як, суверенітет і територіальна цілісність, стабільність інститутів; і суспільства - такими як, наприклад, права дітей або недоторканність приватного життя.

-   Всіляко сприяти поглибленню національної свідомості, патріотизму і посиленню національної ідентичності українського народу, відродженню національної історії, розвитку української мови і української культури.

-   Сприяти розвитку мов і культур національних меншин, виступати в ролі символу багатонаціонального і мультикультурного характеру України, єдності українців незалежно від території їх проживання, етнічної, релігійної чи будь-якої іншої приналежності.

-   Стати провідником остаточного вибору України на користь європейських цінностей і європейського шляху розвитку,

-   сприяти створенню позитивного іміджу європейської України всередині країни та на світовій арені.
-   Остаточно завершити процес "десоветизації" і декомунізації, рішуче відмовитися від цінностей тоталітарного суспільства в усіх їх проявах, навіть нешкідливих на перший погляд, рішуче розірвавши пуповину з імперським і радянським минулим.

Зрозуміло, що для реалізації вищеперерахованих завдань суспільний мовник повинен сам користуватися суспільною довірою.

ДОВІРА ПЕРЕДУСІМ
У суспільному мовленні України має бути застосовано таку формулу, яка відрізнятиме його від державного чи комерційного: повага до глядача з боку мовника і довіра до мовника з боку глядача.
Наша команда однозначно ставить завоювання довіри на перше місце в пріоритетах діяльності СМ.

ЦІННОСТІ
Редакційна незалежність, програмна різноманітність, неупередженість та забезпечення достовірності повинні стати основними цінностями НСТУ і основними інструментами завоювання довіри суспільства.

При цьому, великою є спокуса заявити, що нас не цікавлять рейтинги, проте, в умовах загальної кризи довіри до ЗМІ (і не тільки в Україні), ми бачимо прямий взаємозв'язок між зростанням довіри суспільства до СМ і підвищенням його рейтингів та кількісного охоплення аудиторії. Більшість СМ Європи, які користуються високою довірою аудиторії, демонструють найвищі показники телеперегляду і радіослухання. їх приклад повинен стати маяком для НСТУ.
Тож, рейтинги, які побудовані на довірі, нас теж цікавлять.

ОСНОВИ ДІЯЛЬНОСТІ НСТУ
1)   Універсальність програм - тобто мовлення НСТУ має бути спрямоване на задоволення потреб усіх громадян України однаковою мірою, незалежно від розміру їхніх доходів чи приналежності до якоїсь групи (верстви) суспільства. При цьому потребам національних меншин приділятиметься особлива увага.
Універсальність СМ також проявлятиметься в способах поширення програм. НСТУ запропонує аудиторії загальнодоступну мультимедійну платформу, адже суспільне мовлення розповсюджуватиме контент на всіх платформах - включаючи телебачення, радіо та нові медіа.

2)   Різноманітність програм і виваженість змісту, жанрів, груп глядачів та слухачів, надання громадянам України затребуваних інформаційних та інших продуктів, відсутніх на комерційному ринку.

3)   Дистинктивність програм. Програми НСТУ повинні відрізнятися від програм інших мовників кращою якістю, змістом, орієнтованим на культурне збагачення, та високим рівнем новацій тощо.

4)   Незалежність, неупередженість та відданість забезпеченню достовірності. Точність інформації повинна мати пріоритет над швидкістю її подачі в ефір.

Мовлення НСТУ буде здійснюватися в режимі 24/7 (ну точно, не зараз, а через 5-10 років). Ми ставимо перед собою амбітне завдання досягати всіх українських громадян щодня і щогодини через усі доступні медіаплатформи - телебачення та радіомовлення, сайт новин НСТУ, мобільні додатки, Facebook, YouTube та Twitter.

Українці вибиратимуть продукт НСТУ, бо знатимуть, що він - найякісніший, надійний та збалансований.

ЗАСАДИ ПРОГРАМНОЇ ПОЛІТИКИ НСТУ
Враховуючи міжнародний досвід та очікування українських телеглядачів від проекту, основними рисами програмної політики СМ мають стати такі положення:

1.   Ефірне наповнення Суспільного мовника має сприяти культивації національної самосвідомості та європейських цінностей.

2.   Програмна політика має враховувати інтереси максимального спектру соціально-демографічних груп населення України.

3.   Особлива увага та повага до потреб національних меншин та людей з особливими потребами. Програми не тільки для них, а й про них - наших співгромадян, повноцінних членів українського суспільства.

4.   В ефірі НСТУ має відображатися максимально повний спектр думок з приводу будь-якої теми, що стосуються життя суспільства. Редакційна політика НСТУ має стати взірцем коректності, об'єктивності та збалансованості.

Задля впровадження високих стандартів Суспільного мовлення буде розроблено Редакційні настанови НСТУ, які регулюватимуть роботу журналістів в ефірі, ведення дискусій та поведінку гостей.
5.   Виключення будь-яких проявів дискримінації за будь-якими ознаками.

6.   Виключення пропаганди насильства в будь-яких проявах, антисоціальної поведінки, міжнаціональної ворожнечі тощо.

7.   Велика частка інформаційно-публіцистичних програм.

8.   Значна частка продуктів власного виробництва з високими вимогами до якості.

9.   Продукти мають відбиратися за критерієм високої якості, сучасності та актуальності.

10.   Побудова сітки мовлення з урахуванням інтересів аудиторій, які в кожен конкретний проміжок часу дивляться телевізор/слухають радіо.

Результатом правильно сформованої програмної політики НСТУ має стати зростання індексу довіри суспільства до його програм та безпосередньо пов'язане з ним збільшення показників рейтингу й охоплення аудиторії.
#наташанемішай
  •  

kotenko.

НСТУ СУЧАСНЕ
Ми будуємо Суспільне мовлення, якого ніколи не було в Україні і, звичайно, орієнтуємося на класичні приклади західних суспільних телерадіокомпаній, в тому числі на їх технологічні моделі. При цьому необхідно пам'ятати, що під впливом сучасних технологій сучасний світ змінюється дуже швидко.
Багато успішних в минулому традиційних суспільних медіа, особливо американських і британських, які довгий час домінували (або займали гідні позиції) на своїх ринках, сьогодні відступають під натиском цифрових новачків, таких як новинні стартапи Buzzfeed, The Huffington Post, The Vice, онлайн відео-сервісів «на замовлення» Netflix, Hulu, Amazon Prime та ін., пошукових систем (Google), відео-хостингів (You Tube) і соціальних мереж (Facebook, Twitter, Instagram).

Сьогодні споживач воліє отримувати конкретно той контент, який він хоче, тоді, коли він хоче і на тих девайсах, які в нього під рукою. Споживач хоче не тільки споглядати контент, але й сам його створювати, про що свідчить вибухова популярність різних блогів і соціальних мереж, які самі по собі стали найпотужнішими мас-медіа. Телебачення, яке тривалий період було домінантою ЗМІ, в тому числі суспільних, послідовно втрачає свої позиції.

Всі ці тенденції повною мірою стосуються України.

НСТУ має уважно стежити за глобальними трендами і стати лідером використання найновітніших технологій на українському медіа ринку і вже сьогодні будувати таку інфраструктуру, яка відповідатиме вимогам завтрашнього дня.

Нова команда НСТУ має розпочати технічне переоснащення компанії, забезпечуючи відповідність нового обладнання завданням завтрашнього дня, з урахуванням обов'язкової уніфікації всіх медіаплатформ НСТУ.

У найкоротші терміни повинна бути проведена діджиталізація всіх підрозділів і робочих процесів компанії, впроваджено повністю безпаперовий обіг, нову систему внутрішньої комунікації і забезпечено широке використання мобільних сервісів. (подивимось, як скоро)
На НСТУ має бути створена єдина система зберігання, швидкого пошуку, миттєвого доступу і надійного захисту інформації з використанням найбільш передових хмарних технологій.

Важливою умовою майбутнього лідерства НСТУ є забезпечення відповідності професійного рівня персоналу новим завданням компанії. Усі співробітники НСТУ повинні регулярно проходити навчання, перенавчання, підвищення кваліфікації, горизонтальні і вертикальні стажування в структурах компанії та за кордоном, бути інтегрованими в міжнародний інформаційний простір, кожен у своїй професійній сфері. Вільне володіння англійською мовою повинно стати базовою умовою.

ВИРОБНИЦТВО КОНТЕНТУ

Власне виробництво має стати головною складовою ефірного наповнення каналів НСТУ. У короткостроковій перспективі власне виробництво СМ має бути зосереджено в основному на виробництві інформаційних і суспільно- політичних програм. Програми іншої тематики, спрямовані на виконання функцій СМ, будуть виготовлятися переважно на аутсорсі сторонніми продакшн-студіями, які відбиратимуться на конкурсних засадах.

У середньо- та довгостроковій перспективі частка власного продукту в програмній сітці НСТУ має істотно збільшитися. На базі НСТУ має бути створено окремий підрозділ, який спеціалізується на виробництві серіалів, документальних і художніх фільмів, науково-пізнавальних та розважальних програм і дитячих програм, передач для дітей та юнацтва. Значна частина виробленого продукту має бути універсальною, для можливості кросплатформеного використання та розміщення на інших каналах НСТУ.

В НСТУ будуть запроваджени єдині технологічнї вимоги до виробництва та оформлення програм, для забезпечення упізнаванності продукції каналу.

Суспільне повинно також еволюціювати в пошуку власних унікальних форматних рішень, які б балансували між розважальним та інтелектуальним телебаченням. Наразі ніхто не займається авторами-одинаками. На те є об' єктивні причини: із тим, у якому вигляді пропонують ідеї автори-самородки, дуже складно працювати. Але має бути розроблено механізм селекції та розвитку ідеї автора, який крім цієї ідеї, більше нічого не має, проводитись пітчинги ідей, сценаріїв.

На базі виробничого підрозділу НСТУ має бути створено "форматне бюро", яке буде створювати унікальні "українські формати». Щоб не ми купували іноземні формати і адаптовували їх для показу, а навпаки, щоб український формат завойовував світ.

ПРИДБАННЯ ПРОГРАМНОГО ПРОДУКТУ
Крім власного і національного продукту, в ефірі каналів НСТУ буде представлений також закордонний програмний продукт. Закупівлі чи програмний обмін, здійснюватимуться на основі високих вимог до якості та відповідності цих програм формату і виконання стратегічних завдань СМ. Перевагу буде надано виробникам із ЄС, США, Великобританії і Канади. Закупівля продукту виробництва держави-агресора проводитися не буде.

НСТУ буде активно використовувати переваги та МОЖЛИВОСТІ членства у міжнародних організаціях, співпрацю та кооперацію з суспільними мовниками їнших країн світу для програмного обміну та / або придбання програмного продукту на пільгових умовах.
Кожна програма та фільм будуть купуватися з можливістю повторного використання, залишатися актуальними та цікавими впродовж достатньо тривалих проміжків часу.


ІНФОРМАЦІЙНЕ МОВЛЕННЯ
Створення першокласної служби новин стане першочерговим пріоритетом НСТУ і флагманським напрямком у діяльності компанії.
Об'єднання можливостей радіо і телебачення, унікальна мережа регіональних підрозділів, які взаємодіятимуть у режимі «регіон-центр» та «регіон-регіон», незалежність від влади й олігархів, а також наявність достатнього фінансування дають НСТУ всі передумови для найповнішого висвітлення життя українського суспільства в центрі й на місцях на найвищому професійному і технічному рівні.

НСТУ має стати основним джерелом новин, яке формуватиме порядок денний українського суспільного життя. Ціль
-   амбіційна, враховуючи, що нинішня сукупна ринкова частка всіх каналів НСТУ разом складає менш як 1%, однак цілком реальна.
Новини НСТУ мають стати цікавими для максимально широкої аудиторії. Новини НСТУ повинні давати картину дня, аби у глядача було розуміння, що насправді відбувається - від міст, містечок і сіл до областей та загальнонаціонального рівня. Журналісти СМ завжди мають бути там, де події відбуваються, де вони потрібні. З іншого боку, глядач має відчувати, що наші журналісти завжди поряд.

ПРИНЦИПИ ІНФОРМАЦІЙНОГО МОВЛЕННЯ
1.   Новини висвітлюють усі значущі для українського суспільства факти суспільного життя в країні та поза її межами.

2.   Новини НСТУ подають факти:
-   оперативно;
-   точно (у повній відповідності до подій);
-   просто (доступною для пересічного глядача мовою, з поясненням усіх складних понять);
-   достовірно (перевірка будь-якого факту з різних джерел і підтвердження будь-якого факту надійними джерелами посилання);
-   повно (у повному контексті, з усіма необхідними бекграундами);
-   збалансовано (всі наявні точки зору з будь-якого конфліктного чи неоднозначного питання);
-   факти подаються окремо від власних коментарів та оцінок Служби новин. Новини НСТУ не коментують фактів і забезпечують неупередженість.
-   джерело будь-якої суб'єктивної думки/оцїнки чітко позначається. При цьому Новини НСТУ забезпечують баланс оцінок.

3.   Новини НСТУ подають факти: у новинах НСТУ немає місця відвертим сценам насильства, сексу, брутальній лайці, речам, які пропагують нездоровий спосіб життя чи антисоціальну поведінку.

4.   Будь-яка реклама (бізнесова, політична тощо) є чітко відмежованою від новин.

5.   Новини НСТУ повинні прагнути до балансу між негативними та позитивними новинами.


ОРГАНІЗАЦІЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО МОВЛЕННЯ
Інформаційне мовлення НСТУ буде розвиватися на основі мультиплатформної стратегії, відповідно до якої будуть створені сучасні, добре оснащені й укомплектовані найкращими журналістами Національний об'єднаний мультимедійний ньюзрум НСТУ в Києві і 24 регіональних ньюзруми СМ в обласних містах (в майбутньому ньюзруми НСТУ мають бути створені в більшості великих і середніх міст України), які будуть функціонувати як єдиний організм, готувати високоякісні новини для національного та регіональних ефірів телебачення, радіо, веб-сайту новин НСТУ, мобільних додатків та соціальних медіа, щоб обслуговувати інформаційні потреби громадян України на всіх медійних платформах, постійно та повсюдно.

Створення крос-платформи дозволить Суспільному накрити ринок, який зможе і чути її, й бачити, й читати. Це стане ефектівним інструментом поглинання аудиторії.

Нова Служба новин НСТУ в Києві буде включати в себе підрозділи збору і випуску продукту: 8 спеціалізованих за тематикою редакцій/служби координації регіональних ньюзрумів/ планування випусків/ мультиплатформної адаптації (для Інтернету, для радіо, для телебачення), і, власне, виробництва новин (студії прямого ефіру ТБ і радіо), а також Центральну апаратну (ЦА), апаратно-програмний блок і центральний сервер, на якому будуть знаходитися всі первинні й вихідні матеріали Служби новин та її регіональних підрозділів із можливістю миттєвого доступу.

Всі перераховані вище служби повинні працювати спільно в Об'єднаному ньюзрумі, який буде розташований у наявних приміщеннях на території Українське радіо на Хрещатику,26 .
А шо робить з підвальними приміщеннями на Мельникова, де також має будуватись ньюзрум?

Щоб створити потік якісних статтей і новин для різних платформ, НСТУ радикально змінить традиційні робочі процеси. Кооперація між телебаченням, радіо і новими медіа НСТУ, спільне використання досліджень, планів, матеріалів і статтей стануть стандартною практикою СМ. При цьому, при підготовці випусків/формуванні стрічки для різних медіаплатформ буде враховуватися специфіка кожної з них.

Завдяки новій ефективній організації значно зменшиться кількість працівників, порівняно з теперішньою кількістю. Робота Об'єднаного ньюзруму в Києві буде забезпечуватися 200 співробітниками, які працюватимуть цілодобово в 3 зміни, включаючи журналістів, творчий і технічний персонал, що забезпечує випуск і публікацію новин. Це означає поетапне скорочення штатів приблизно на 50% (зараз у новинних відділах працює майже 400 працівників). Це також дасть НСТУ змогу запропонувати конкурентоздатні умови праці, не нижчі за ринкові, відповідно, підвищивши вимоги до роботи персоналу.

Орієнтовний бюджет створення Об'єднаного ньюзруму в Києві, розрахованого на 200 співробітників і постійних 60 робочих місць, включаючи витрати на переобладнання, складе $3 млн.

Створення нової Служби новин, що об'єднує національний і регіональні ньюзруми, що працюватимуть 24/7, дозволить різко збільшити щільність інформаційного мовлення нової НСТУ, яка буде надавати набагато більше новин на ТБ й радіо, активно діятиме в Інтернеті, на мобільних телефонах і в соціальних медіа.

Нова служба новин НСТУ планує використовувати найбільш передові технологічні досягнення в сфері передачі новин. Зокрема, передбачається використовувати алгоритм складання інформаційних випусків для різних аудиторій шляхом аналізу інтересів користувачів соціальних мереж. Вперше ця методика була використана американським новинним стартапом Buzzfeed і дозволила йому значно знизити середній вік споживачів новин і зайняти істотну частку ринку.

Ще один напрямок, який буде розвивати нова Служба новин НСТУ - зворотний зв'язок з аудиторією. Сьогодні будь- яка людина, що має доступ до Інтернету (близько половини українців мають доступ до Інтернету, і цей показник постійно зростає), не тільки має доступ до новин там, де їм треба, й тоді, коли треба, одним натисканням кнопки на смартфоні, але й сама може робити новини, відправляючи в ньюзрум НСТУ інформацію, відео, звук чи здійснюючи стрім із місця подій.
Таким чином, Служба новин НСТУ, крім власної розвиненої мережі регіональних кореспондентів, отримає необмежену кількість добровільних кореспондентів, які висвітлюють події в країні та світі.
Забезпечення тісного зворотного зв'язку з аудиторією дасть глядачам / слухачам / користувачам інформаційного мовлення НСТУ почуття причетності до створення суспільного мовніка і сприятиме зростанню їх громадянської відповідальності.

Всі журналісти НСТУ зобов' язані будуть вести свої публічні Twitter & FB аккаунти і також підтримувати зворотний зв'язок з аудиторією.

Нова Служба новин змінить принципи подання міжнародної інформації. На перше місце буде поставлена раціоналізація - висвітлення тих подій за кордоном, які безпосередньо зачіпають інтереси України й українців.

Буде налагоджено кооперацію із закордонними суспільними та іншими мовниками щодо обміну інформаційними сюжетами. НСТУ розгляне можливість створення власних закордонних корпунктів у найважливіших центрах міжнародної політики. При цьому будуть розглянуті найбільш бюджетні варіанти - від залучення до роботи в корпунктах українців за кордоном до кооперації з іншим українськими мовниками .

Також буде забезпечено зовнішнє просування новин НСТУ в соціальних медіа, YouTube, Facebook і Twitter, що сприятиме збільшенню ринкової частки НСТУ і дозволить залучити активних користувачів до виробництва новин.

Важливою умовою діяльності успішної Служби новин буде організація постійного процесу навчання і підвищення кваліфікації співробітників, а також проходження регулярних стажувань у регіональних підрозділах НСТУ і за кордоном.

Важливо! Перераховані вище підходи мають бути реалізовані поступово і почнуть працювати на повну силу після реструктуризації та оптимізації НСТУ, її технічного і кадрового перезавантаження.
#наташанемішай
  •  

kotenko.

РЕГІОНАЛЬНЕ МОВЛЕННЯ НСТУ
У рамках створення нової НСТУ буде проведено радикальну поетапну перебудову структури регіональних філій НСТУ.

Нові регіональні філії НСТУ будуть безпосередньо підпорядковані НСТУ, зобов'язані дотримуватися внутрішнього розпорядку і стандартів роботи НСТУ. Будь-яке втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, політичних партій, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб у діяльність регіональних філій НСТУ забороняється.
Зобов' язання Філії щодо поширення повідомлень органів влади визначаються виключно Законом і внутрішнім розпорядком НСТУ.
(якшо комусь захочеться поміняти закон щодо цього поширення(наприклад, туди підпаде висвітлення діяльності влади, і навіть в позитивному ключі, то в гіршому разі філії не відрізнятимуться тут від ОДТРК)

Директор філії має виконувати адміністративне керування діяльністю філії, а також відповідати за збереження та ефективне використання власності НСТУ, переданої в розпорядження регіональній філії. При виконанні своїх професійних функцій співробітники філії будуть вертикально підпорядковані відповідним службам НСТУ.

У коротко- і середньостроковій перспективі діяльність регіональних філій буде сфокусована на створенні, в першу чергу, інформаційного продукту для трансляції в національному і регіональному телерадіоефірі НСТУ, а також на випуску/публікації новин у національних і регіональних нових медіа НСТУ.

Регіональні служби новин НСТУ повинні будуть забезпечувати максимально повну об'єктивну і збалансовану картину подій у своєму регіоні, що задовольняє інформаційні потреби регіональної і національної аудиторії відповідно до високих стандартів НСТУ.

Для цього в кожній із 24 областей України будуть створені регіональні ньюзруми, обладнані необхідною технікою і укомплектовані найкращими журналістами в регіоні з високим рівнем зарплат. Ньюзруми будуть об'єднувати можливості всіх медійних платформ НСТУ.

У кожному регіональному ньюзрумі працюватимуть підрозділи зі збору, обробки і випуску регіональних новин, в т.ч. не менше 2-3-х знімальних груп (які працюють поза редакцією). Регіональні ньюзруми будуть активно використовувати зворотний зв'язок з аудиторією і розвивати мережу добровільних кореспондентів з числа регіональних глядачів / слухачів / користувачів.

Регіональні ньюзруми забезпечуватимуть підготовку сюжетів для національного ефіру НСТУ та інших медіаплатформ НСТУ, а також будуть готувати і випускати в ефір регіональні інформаційні випуски (які транслюються у виділених вікнах на національних каналах НСТУ). Всі матеріали, підготовлені регіональними філіями, будуть зберігатися на центральному сервері НСТУ. Регіональні філії можуть використовувати матеріали, підготовлені іншими філіями, для підготовки власних регіональних інформаційних випусків.

Високий рівень професіоналізму ведучих, операторів, журналістів і т.д. забезпечать безшовний мікс національних і регіональних програм НСТУ, якісну картинку і/або звук національних каналів у регіонах.

Орієнтовний штат регіонального ньюзруму складе 50 осіб, що передбачає істотне поетапне скорочення кількості співробітників порівняно з їх нинішньою кількістю.
Для розміщення регіональних ньюзрумів будуть використовуватися наявні об'єкти філій. Компактність та економічність регіональних ньюзрумів дозволить вивільнити з експлуатації значні площі та істотно скоротити експлуатаційні витрати НСТУ в регіонах.

Нова організація роботи служб новин НСТУ в регіонах дозволить різко
збільшити щільність регіонального інформаційного мовлення і кількість регіональної інформації, яка пропонується національній аудиторії.

Це допоможе перевернути з голови на ноги інформаційну піраміду в українських регіонах, збільшуючи інтерес слухачів до локальних подій, поступово забезпечуючи пріоритет місцевих новин над національними та світовими, і забезпечити зростання їх співпричетності і громадянської відповідальності. Глядач не завжди хоче знати, що відбувається в усій країні або у світі, іноді йому цікавіше дізнатися, що робиться на сусідній вулиці і це природно, і про це свідчить досвід "великих телекраїн".
Треба скористатися можливостями регіональних новини побудувати довіру до них, і саме там шукати родзинку СМ.

У середньо- та довгостроковій перспективі планується подальший розвиток мережі регіональних філій НСТУ, які мають перейти від висвітлення подій в адміністративно-територіальних регіонах до таргетування так званих мікрорегіонів. Регіональні підрозділи, ньюзруми НСТУ будуть створені в більшості великих і середніх агломерацій України, що дозволить забезпечити більш спрямоване регіональне інформаційне мовлення, краще сегментування місць компактного проживання національних меншин і ще повнішу картину про події в регіонах, яка буде представлена національній аудиторії.

Паралельно з розбудовою громадського мовлення на національному рівні, на порядок денний громадянського суспільства виходить питання створення мовників громад на місцевому і регіональному рівні, які будуть створюватися громадою, в громаді і за рахунок громади та діяти на принципах суспільного мовлення.
НСТУ має надати всебічну підтримку цьому процесу, наприклад, шляхом сприяння регіональним громадським мовникам у створенні об'єднаного каналу територіальних громад.

МОВЛЕННЯ ДЛЯ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН
Важливим напрямком діяльності НСТУ буде створення комфортного інформаційного середовища для національних меншин, які проживають в Україні, сприятливих умов для розвитку їх національних мов і сприяння у взаємній інтеграції суспільного і культурного життя національних громад, українських регіонів і України загалом.

Значна частина інформаційного мовлення в регіонах з компактним проживанням національних меншин буде здійснюватися і мовами національних меншин, і містити максимально повну інформацію не тільки про події в громаді, а й у житті регіону та України в загалом.
При цьому сюжети про найцікавіші події в житті національної громади будуть розміщуватися в національному телерадіоефірі й на інших медійних платформах НСТУ.

Перебудова роботи таких філій, як наприклад, Закарпатська та Чернівецька, буде проводитися з обов'язковим урахуванням специфіки цих регіонів. У рамках Херсонської філії НСТУ буде забезпечено регіональне інформаційне мовлення кримськотатарською мовою.

У середньостроковій перспективі, в рамках подальшого розвитку мережі регіональних філій НСТУ, планується організація більш сегментованого регіонального мовлення в місцях компактного проживання національних меншин, зокрема, в Закарпатській, Чернівецькій, Одеській та Херсонській областях.


МОВЛЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА
Другий за значенням пріоритет НСТУ!

Майбутнє України безпосередньо залежить від того, які цінності будуть закладені у нових членів суспільства. Мовлення для дитячої та молодіжної аудиторії НСТУ крім виконання своєї базової функції з формування в нового покоління загальнолюдських цінностей, має забезпечити рішучий відхід від цінностей тоталітарного суспільства - «радянських» і «русского мира», з одночасним прищепленням новим громадянам національних і європейських цінностей.

Базова засада - сприяння всебічному - емоційному, розумовому та фізичному - розвитку маленьких глядачів, становленню дітей та підлітків, їх спроможності взаємодіяти між собою та навколишнім світом, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища та підготовка до дорослого життя.

Програми НСТУ, розраховані на перехідний вік і молодіжну аудиторію, будуть спрямовані на виховання критичного мислення, громадянської відповідальності, основ юридичної та медійної грамотності.

Важливо зазначити, що мовлення для дітей та юнацтва повинно враховувати вікові особливості сприймання інформації цією категорією глядачів/слухачів.

При плануванні дитячого мовлення НСТУ будуть враховуватися сучасні реалії. Як показують дослідження, діти від 3 до 16 років практично не дивляться традиційне телебачення взагалі, а у віці 16-25 - лише частково. Сьогодні найкращий подарунок для дитини - планшет чи смартфон.
Дитячий контент НСТУ має бути адаптований до вимог усіх мобільних платформ, особливо YouTube, і повинні бути створені
безкоштовні додатки/YouTube канали для дітей різного віку, які дозволять дітям бути не просто пасивними споживачами телевізійного контенту, але й безпосередніми учасниками процесу.

Переважна більшість наявних каналів YouTube першої сотні наповнені контентом, орієнтованим на дітей віком від 3 до 16 років. Фаворити перегонів на українських каналах: ІНТЕР, 1+1, СТБ, Україна, ICTV та інші у першій сотні займають у них місця після 40 (СТБ - 10-те лише тоді, коли в ефірі «X-фактор», «Танцюють усі»). А перша п' ятірка виглядає так: дитячі розважальні Youtube-канали MisterMax та MissKaty (по 8 млрд переглядів), ігрові канали Ярик Лапа та DILLERONPLAY (по 2,4 млрд переглядів). Пізнавальний канал SlivkiShow(1 млрд переглядів).

Дитячі програми НСТУ повинні бути зняті в форматі high-definition. За допомогою новітніх технологій поєднання «живого» навколишнього середовища зі створеними комп' ютерними анімаційними героями має створюватися неймовірне видовище. Прикладом може служити суспільне телебачення Швеції, де переважна більшість дитячих каналів адаптуються для перегляду через мобільні пристрої.

Сьогодні життя екранних героїв для дітей іноді ближче, ніж життя власних батьків. А дитині завжди цікаве життя дорослих. Саме тому навчатися дорослому життю діти нерідко починають не за моделлю стосунків власних батьків, а за зразком героїв і героїнь із фільмів та серіалів.

У рамках виробничого підрозділу НСТУ потрібно створити динамічну структуру за продюсерською моделлю, яка б створювала для дитячої аудиторії абсолютно НОВИЙ контент: динамічний, яскравий, ігровий, пізнавальний та персоніфікований. Дитина з планшетом буде дивитися цей продукт лише тоді, коли відчує, що він створений не для дітей взагалі, а для неї персонально. Це виклик, який Суспільне мовлення має прийняти. Через 5 років ми взагалі забудемо про аналогове телемовлення, а цифра та кабель сприйматимуться, як щось архаїчне.

Тому вже сьогодні потрібно зосередитись на світовому тренді - мовлення стає яскравою грою, поступово залишаючи традиційні телеприймачі, зосереджується у мобільних пристроях: планшетах, смартфонах, смартгодинниках, гнучких екранах, пристроях доданої реальності.
#наташанемішай
  •  

kotenko.

Основні напрямки мовлення для дитячої та молодіжної аудиторії НСТУ:
1.   Мовлення для дітей та юнацтва має складатися з таких елементів:
-   розважальний блок (анімація, серіали, тощо);
-   пізнавально-навчальний блок;
-   соціальний блок (проблеми молоді та юнацтва);
-   блок передач для дорослих про дітей, спрямованих на актуальні питання виховання і не розрахованих на дитячий перегляд.

2   До всіх продуктів цього блоку мовлення має застосовуватися жорсткий критерій якості і відповідності формату і завданням СМ.

3.   Програми для дітей НСТУ повинні враховувати специфічні вимоги щодо вікової специфіки, змістовного наповнення, жанрових особливостей, зображальної естетики й рекомендованої тривалості.

4.   До власного виробництва продуктів цієї категорії або аналізу закупного продукту повинні обов'язково залучатися фахівці по роботі з дітьми та юнацтвом.

5.   Продукти цієї категорії не можуть пропагувати агресію, насильство, антисоціальну поведінку або містити як пропаганду шкідливих «дорослих» звичок, так і будь-які елементи дискримінації.

6.   Повне виключення з дитячого і молодіжного контенту НСТУ творів радянського періоду, в т.ч. УРСР, а також будь- яких продуктів виробництва країни-агресора.

Замість «традиційного набору» пострадянських каналів протягом перехідного періоду, поки буде нарощуватися власне виробництво програм, дитячій аудиторії НСТУ будуть представлені найкращі зразки закордонних дитячих програм виробництва США, Великобританії і ЄС, які не мають часової прив'язки, такі як канонічна дитяча програма «Вулиця Сезам», «Скеля Фреглів», «Свинка Пеппа», серії програм ВВС про тварин, «Пригоди Цин-Цина», «Навколо світу за 80 днів», «Бджола Майя», дитячий науково-популярний серіал «Ах!» і т.п.

НСТУ буде поступово збільшувати частку продуктів власного оригінального виробництва в цій категорії.

СОЦІАЛЬНЕ ТА ПУБЛІЦИСТИЧНЕ МОВЛЕННЯ

-   Цей тип мовлення має включати в себе дискусійні ток-шоу (з акцентом на зміст, а не "шоу"), публіцистичні програми, спеціальні розширені репортажі та огляди.

-   Продукти мають висвітлювати значущі для суспільства теми та процеси.

-   Продукти мають транслюватися доступною, зрозумілою для широкого загалу мовою, не вдаючись до складної термінології;

-   Продукти мають віддзеркалювати максимально можливий спектр думок та ставлень до теми, що розглядається;

-   Продукти мають виконуватися на високому рівні технологічної та професійної якості.

-   НСТУ звертатиме особливу увагу на підбір тем і якість дискусій, з метою виключення будь-яких форм маніпуляцій, потрапляння в ефір постановочних дискусій на соціальну та ін. тематику і відповідність високим редакційним стандартам СМ.

ПІЗНАВАЛЬНЕ МОВЛЕННЯ
-   Цей тип мовлення має включати різноманітні документальні фільми та програми з широкого спектру тематик: історія країни, Європи, світу, видатних діячів, тощо.

-   ТБ і РМ продукт має охоплювати максимально можливий спектр цікавих для широкого загалу напрямків пізнання.

-   Продукт відбирається за критеріями якості, сучасності та актуальності за їх змістом і способом подання.

-   В ефір не може потрапляти продукція, які перейшли межу давності або не підтримують баланс точок зору щодо суперечливих подій.

-   В ефір не потраплятиме продукція, яка пропагуює або містить елементи антисоціальної поведінки і т.п.

СПОРТИВНЕ МОВЛЕННЯ
1.   Цей тип мовлення має стратегічне значення і має включати всі найцікавіші та найбільш видовищні спортивні подій світового, європейського, національного та місцевого рівня.
2.   Має транслюватися максимальна кількість спортивних подій, у яких беруть участь українські спортсмени та команди. Пріоритет надаватиметься видовим видам спорту.
3.   3 особливим акцентом мають транслюватися успішні для України спортивні проекти (футбол, бокс, тощо), які допоможуть культивації почуття гордості за свою країну та спонукатимуть формуванню національної ідентичності.
4.   Трансляції повинні мати ексклюзивний характер та бути цікавими для широких верств населення України.
Ех, вводьте абонплату, і буде у вас можливість закупляти більше спорту, ніж зараз

РОЗВАЖАЛЬНЕ МОВЛЕННЯ
1.   Розважальне мовлення має включати декілька категорій продуктів:
-   художні фільми та серіали (збільшуючи частку власного виробництва в цій категорії в середньо- і довгостроковій перспективі);

-   розважальні програми, які відповідають формату СМ. В цю категорію обов'язково мають входити командні змагання за участю української сторони.

2.   До всіх продуктів цього блоку мовлення має застосовуватися жорсткий критерій якості.

3.   Продукти цієї категорії не можуть пропагувати насильство, антисоціальну поведінку та ін., містити будь-які елементи дискримінації.

4.   Повне виключення з кінопоказу НСТУ творів радянського періоду, в т.ч. УРСР, а також будь-яких продуктів виробництва країни-агресора. Поодинокі винятки з цього правила можливі і тільки повинні його підкреслювати.

5.   Частка власного виробництва продуктів цієї категорії має поступово збільшуватися. Закупні продукти мають проходити жорсткий відбір за рівнем якості і виступати в ролі якісних орієнтирів для власного виробництва.
Нова команда НСТУ, за домовленістю з Держкіно України, забезпечить прем'єрний показ в ефірі НСТУ художніх і документальних фільмів, фінансування яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів.

У середньо- та довгостроковій перспективі НСТУ, крім розвитку власної виробничої бази, планує виділяти на конкурсній основі гранти на виробництво художніх і/або документальних фільмів "на замовлення НСТУ", які відповідають завданням СМ.
#наташанемішай
  •  

kotenko.

ПОЗИЦІОНУВАННЯ
Позиціонування та планові орієнтири за аудіторіями каналів НСТУ
Є три складові успіху будь-якого медіа:
-   покриття
-   наповнення сітки мовлення
-       маркетинг
УР-1  137 частот: найбільша мережа в ФМ- діапазоні  Розбудову мережі УР-1 має бути продовжено
УР-2 Промінь   Фактично не має покриття   Необхідно будувати ФМ-мережу
УР-3 так само, як і Другий канал
Телеканали тут називаються УТ-1 і Ут-2

Існуючі канали НСТУ не мають єдиного бренду та маркетингової стратегії


Найближчі завдання (1   рік)       Створення і
по всіх платформах (ТБ,      позиціонування нових
радіо, інтернет)                                          платформ
                                              Позиціонування/ре- позиціонування існуючих
                                          Розробка єдиного бренду українського суспільного мовлення
                                        Формулювання чіткої, зрозумілої ідеї та маркетингової стратегії

Найближчі завдання (1 рік)
По всіх ефірних   - побудувати нові формати всіх каналів
каналах   - позиціонувати або репозиціонувати всі канали
-   виключити внутрішню конкуренцію та перетинання аудиторій
-   збалансувати аудиторії каналів за віком
-   збільшити частку жіночої аудиторії
-   перейти від дикторсько-беземоційної до принципово нової динамічної, енергійної і довірчої манери ведення ефіру і подання інформації


УТ-1
Суспільно-політичний
Флагманський канал НСТУ
широкого формату з
акцентом на інформаційне мовлення
Головний канал країни
Аудиторія 16+
універсальна

За 2-3 роки: Увійти в 10-ку
Збалансувати аудиторію за віком та статтю
Повернутися в 20-ку 18+


УТ-2(Культура) - модернізація, розширення аудиторії, бажано в містах 50000+,  аудиторія має бути 18+

УТ-3
Регіональний
Канал загального інтересу Аудиторія 25+ універсальна
Створити концепцію

За рік
Виключити конкуренцію та забезпечити чітке розмежування за аудиторіями з УТ-1
За два-три роки
Зайняти лідируючі позиції серед регіональних каналів Україна, міста 50 тис.+, 12-65

УР-1
Суспільно-політичний
Інформаційно-розмовна інтерактивна станція Головне радіо країни Аудиторія 25+ універсальна   
За 1 рік
Стати лідером сегменту talk-radio по Києву й Україні загалом
За 2-3 роки - Утримувати лідируючі

УР-2
Молодіжний Музично-інформаційна та розважальна станція. Головний майданчик країни з просування сучасної української музики та національної молодіжної культури. Аудиторія 16+ молодіжна
За 1 рік
створення ФМ- мережі.
Побудова муз.формату укр.музика
укр.мовою + новини в форматі Інфотейнмент з метою омолодження споживачів інф.мовлення НСТУ. 
За 2-3 роки
Запуск онлайн- платформи нішевих радіоформатів національної музики (УР-рок, УР-денс, УР- ретро та ін.)
Увійти в 10-ку* Зайняти лідируючі позиції серед нішевих станцій

УР-3
Культурно-освітній
Культурологічна станція про історію і культуру: національну та світову, в найширшому контексті. Аудиторія 25+ спеціальна
За 1 рік
Інтернаціоналізація, модернізація, розширення вікових рамок аудиторії Баланс за статтю
Увійти в рейтинги - створення ФМ- мережі.
За 2-3 роки
Увійти в 10-ку* Зайняти лідируючі позиції серед нішевих станцій

Звиняйте, шо так коряво написано, при перетворенні PDF в Word не дуже добре розпізнаються таблиці

Далі буде...
#наташанемішай
  •  

Qolo

НОТУ собирается запустить спутниковое вещание для всех областных телеканалов?


Цитата...их вещание на спутнике, охватывающем половину Европы, больше похоже на расточительство государственных средств
Пожалуй, поддержу данный тезис. Хотя, в связи с цифровым переходом и вопросами покрытия - это, конечно, очень оригинальное решение со стороны НОТУ.
  •  

vital-fm

І справді, звідки ж тоді у них візьмуться кошти на розвиток фм мовлення.
  •  

admin

Цитата: Qolo від Березень 29, 2017, 21:41:38
НОТУ собирается запустить спутниковое вещание для всех областных телеканалов?

Пожалуй, поддержу данный тезис. Хотя, в связи с цифровым переходом и вопросами покрытия - это, конечно, очень оригинальное решение со стороны НОТУ.
В принципе особо большой разницы по стоимости для покрытия только Украины вы не получите, да и нету такого спутника с таким покрытием.
А если делать, так делать по человечески - 1 общий пакет.
  •  

kotenko.

З другої спроби Перший намагатиметься мовити 24 години.
http://stv.detector.media/reformuvannya/radio/natsrada_povnistyu_pereoformila_vsi_litsenzii_ntku_na_nstu_mikhaylo_shmatov/
Цитата:
«Також переоформили супутнику ліцензію "UA:Першого", збільшивши час мовлення до 24 годин. Раніше ми мовили так само, як і в аналогу трохи більше 18 годин (решту часу в ефірі була "Ера"). Таким чином, виконуючи закон, ми тепер маємо 24 годин в  цифровому загальноукраїнському мультиплексі, 24 години на супутнику на "Амос-3", і поки що ще залишається питання по аналоговому мовленню, де у нас залишаються сусіди – телеканал "Ера". Це питання має розглядати Нацрада», – сказав пан Шматов.

Михайло Шматов нагадав, що є також супутниковий канал «UA: Крим» (окрема ліцензія), це колишній канал «Перший Ukraine».

«Ми переоформили всі ліцензії з супутника «Амос-2» на «Амос-3». В найближчій перспективі плануємо довести до кінця процес оптимізації телевізійних ліцензій, але інакше, ніж ми зробили по радіо. Скоротимо їх більш, ніж в два рази. Ситуація така, що кожна філія має по кілька ліцензій (аналогові, цифрові), і це буде скоріше впорядкування  і частково оптимізація. Найближчим часом подамо документи на об'єднання ліцензій, таким чином, доведемо кількість до 35-37-ми. Буде легше й управлять цими ліцензіями, і обслуговувати їх», – зауважив заступник гендиректора.
#наташанемішай
  •  

kotenko.

Замість ЦК на супутнику буде ДоТБ. Уже переоформлена ліцензія.
#наташанемішай
  •  

krasaffcheg

Стоимость аренды одного транспондера, куда в принципе можно попробовать впихнуть 3 десятка каналов, если жать в MPEG-4, составляет где-то 2 млн долларов в год (54 млн грн). Ну и плюс затраты на аплинк (поднятие сигнала на спутник). Бюджет НСТУ где-то 1,2 млрд грн.
  •  

kotenko.

Подивився сьогоднішні дебати по Громадському кандидатів на голову НСТУ. Не прийшло двоє: Дараган і найдивніше, Наливайко(все таки один з фаворитів).
Хотів би виділити те, що в кінці була можливість  кандидатів задати одне одному питання. Не питав і не задавались  йому питання - Коваленко(хоча на його місці аутсайдера міг опинитись і я, і ви, бо теж би не зовсім впевнено формулювали свою думку).
Була видна сегментація: Аласанія задає питання Вибрановському(про те, що останній планує обласні філії перекинути на фінансування з обласних бюджетів), і навпаки(про команду з 700 людей, яку назвав Зураб),   так само Зирін із Зоркою.
Марек відповідав на питання Зиріна щодо реклами, яка на жаль, згідно слів останнього,  має зникнути з ефіру Суспільного(але в законодавстві прописано лише зменшення рекламного часу, так шо вийшла перекрутка), і задавав питання Зурабу щодо ньюзруму.
#наташанемішай
  •  

Qolo

увы и ах

отдельно, конечно же, хочется отметить оперативность ответа  :-)
  •