ТВі (2008-2019)

Автор дрон, Вересень 29, 2011, 11:07:35

Попередня тема - Наступна тема

velychko.op

На засіданні Національної ради 6 грудня ц.р. було розглянуто та ухвалено рішення про видачу ліцензії на супутникове мовлення ТОВ «ІНФО24», м. Київ.

 

Питання про видачу супутникової ліцензії цій компанії розглядалося Національною радою 16 червня 2011 р., але за результатами розгляду заявних документів та голосування членів Національної ради рішення не отримало необхідної кількості голосів.

 

Нагадаємо, що при першому розгляді цього питання найбільше запитань членів Національної ради викликав статутний фонд товариства, який за поданими документами становив 1 тисячу гривень. Чимало застережень було і  щодо логотипу компанії, адже в назві фігурувало число 24, що трапляється в кількох назвах компаній та телевізійних програм. З цього приводу тоді до Національної ради надійшло звернення від ПрАТ «Телерадіокомпанія «Люкс», що має логотип «24».

 

Нині керівництво ТОВ «ІНФО24» звернулося до регуляторного органу з проханням розглянути питання щодо видачі ліцензії на супутникове мовлення, посилаючись на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.09.2011 у справі № 2а-9924/11/267.

 

Під час обговорення питання заступник голови Національної ради Лариса Мудрак зауважила: «Судячи із документів, які зараз маємо, компанія зробила висновки із ситуації, яка склалася. Змінено логотип, змінено підхід щодо програмного планування, компанія надала всі документи, які Національна рада просила на доповнення. Компанія переглянула свій підхід із приводу статутного фонду, щодо якого минулого разу були серйозні застереження».

 

Представник компанії «ІНФО24» Юрій Крайняк, репрезентуючи канал, розповів, що основний формат телеканалу – інформаційно-просвітницький. Мовлення – 24 години. «Є потенціал, є технічні можливості, є кадрові можливості, щоб створювати власний продукт. Є можливість створити інформаційне мовлення, тому що більшість журналістів, з якими канал хоче розпочати співпрацю і з якими є попередні домовленості, є журналістами, які мають значний досвід і авторитет на цьому ринку. Ми привели статут у відповідність до тих зауважень, які лунали від членів Національної ради. Для того, щоб відійти від потенційно конфліктної ситуації з логотипом, ми надали змінений логотип», – наголосив він.

 

Оксана Головатенко, перший заступник голови Національної ради, звертаючись до представників «ІНФО24» (на засіданні, окрім Ю.Крайняка, був також О.Півнюк), констатувала: «Влітку ми відмовляли з об'єктивних причин. Для нас є важливим, що ви дослухалися до наших зауважень. На сьогодні компанія внесла значні зміни, насамперед це стосується розмірів статутного фонду, який на разі становить не 1000 грн., а 350 тисяч».

 

На запитання членів Національної ради, коли можна очікувати на старт,  була отримана відповідь, що упродовж двох місяців канал готовий вийти в ефір.

 

Довідково: Директором компанії ТОВ «ІНФО24» є Віталій Портніков. Логотип: «ТBinfo». Територія розповсюдження телерадіопрограм – Україна та інші країни в межах зони впевненого прийому сигналу із супутника. Обсяг мовлення – 24 години на добу. Мова, якою вестимуться передачі – українська не менше 75%. Формат мовлення визначено як інформаційно-просвітницький. Термін дії ліцензії – 10 років.

http://nrada.gov.ua/ua/news/radanews/13335.html  
  •  

admin

VІІ. Зважаючи на великий резонанс в Україні і за її межами, викликаний заявами ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт» (канал ТВі), Підприємства з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «Телерадіокомпанія «НБМ» (5 канал) щодо обмеження їх мовлення та наступу на свободу слова, Тимчасовою слідчою комісією окремо вивчені обставини проведення конкурсу та прийняття рішення  Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 27 січня 2010 року № 120-211 про визначення переможців конкурсу та видачу ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів.
Головною метою Тимчасової слідчої комісії було встановити чи дійсно позбавлення ліцензій (частот) «ТВі» і «5 Каналу» є тиском на свободу слова, чи це є скасування незаконно прийнятих рішень Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
У результаті проведеного аналізу рішень, протоколу засідання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, постанов, ухвал Окружного адміністративного суду міста Києва, Київського апеляційного адміністративного суду, а також інших документів, пояснень членів Нацради  Тимчасовою слідчою комісією встановлено наступне:
Конкурсні умови затверджено рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 30 вересня 2009 року № 1943 «Про затвердження конкурсних умов».
Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 30 вересня 2009 року № 1945 «Про оголошення конкурсу на отримання ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів» оголошено конкурс на отримання ліцензій на мовлення.
З початку проведення конкурсу навколо нього вирували скандали. Перше засідання Нацради відбулося 16 грудня 2009 року. Цього ж дня ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт» (канал ТВі), яка сьогодні заявляє про наступ на свободу слова, домоглася від суду заборону на проведення конкурсу.
Окружним адміністративним судом міста Києва 16 грудня 2009 року винесено ухвалу № 2а-16256/09/2670 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ТелеРадіоСвіт» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якою клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ТелеРадіоСвіт» про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову задоволено повністю, заборонено Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення вчиняти будь-які дії з проведення конкурсу, оголошеного згідно рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 30 вересня 2009 року № 1945 «Про оголошення конкурсу на отримання ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів», та виносити рішення про переможця конкурсу та видачу ліцензії до набрання рішенням у даній адміністративній справі законної сили. Станом на 27.01.2010 – дату проведення засідання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення ухвала із забороною виносити рішення про переможця конкурсу та видачу ліцензії була чинна. Цю ухвалу скасовано судом лише  09 лютого 2010 року за заявою ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт» (канал ТВі), тобто вже після того як каналу «ТВі» було видано ліцензію на підставі рішення Нацради від 27 січня 2010 року.
Тобто на момент засідання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення 27 січня 2010 року існувала ухвала суду, якою  Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення заборонялось вчиняти будь-які дії з проведення конкурсу, оголошеного згідно рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 30 вересня 2009 року № 1945 «Про оголошення конкурсу на отримання ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів», та виносити рішення про переможця конкурсу та видачу ліцензії до набрання рішенням у даній адміністративній справі законної сили.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть  участь  у  справі,  для  їхніх правонаступників,  а також для всіх органів,  підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
В преамбулі до Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що цей Закон визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку. Тимчасовою слідчою комісією встановлено, що ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 грудня 2009 року у справі № 2а-16256/09/2670 про забезпечення адміністративного позову отримана Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення в день її постановлення, тобто 16 грудня 2009 року. Головуючий на засіданні А.Мірошніченко повідомив членам Нацради про вжиті судом заходи забезпечення позову, і було  прийнято рішення оголосити перерву у засіданні. Після цього Нацрада зверталася до суду з клопотаннями про скасування вжитих судом заходів забезпечення адміністративного позову, але при цьому не вчиняла жодних дій, спрямованих на невиконання ухвали.  Це свідчить про те, що ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 грудня 2009 року у справі № 2а-16256/09/2670 прийнята Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення до негайного добровільного виконання.
Згідно із протоколом № 48 засідання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на засіданні 27.01.2010 р. були присутні п'ять членів Національної ради.
Відповідно до статті 24 Закону України від 23 вересня 1997 року №538/97-ВР «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» засідання    Національної    ради    скликаються   головою Національної ради відповідно до Регламенту  Національної  ради  за власною ініціативою   або   на  вимогу  не  менше  трьох  членів Національної ради. Виключно на засіданнях Національної ради приймаються рішення про оголошення  конкурсів  на  отримання ліцензій на телерадіомовлення та затверджуються конкурсні умови; приймаються рішення про видачу,  продовження,  переоформлення ліцензій на телерадіомовлення та про внесення змін до ліцензій. Засідання  Національної ради є правомочним,  якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради.
Таким чином, на засіданні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення 27 січня 2010 року не було кворуму, отже таке засідання було неправомочним.
Відповідно до пояснень колишнього члена Нацради Плаксюка Ю.О. (до 13 травня 2010 року - заступник голови Нацради)  саме 27 січня 2010 року Мірошніченка А.А., (до 22 лютого 2010 року виконував обов'язки голови Нацради)  викликали в Секретаріат Президента України, де йому рекомендували завершувати конкурс. Мірошніченко А.А.,  повернувшись зі Секретаріату Президента України, розіслав смс-повідомлення членам Нацради і запросив їх на термінове засідання, яке почалось наприкінці робочого дня і тривало до ночі. Отже 27 січня 2010 року з порушенням вимог законів України Нацрада провела засідання, на якому, зокрема, визначила переможцями конкурсу «ТВі» і «5 канал».
Учасники конкурсу у встановленому порядку не були повідомлені про його проведення 27 січня 2010 року, а також не були повідомлені про результати конкурсу.
Конкурс також було проведено незаконно, оскільки з 01 січня 2010 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815 «Про затвердження плану використання радіочастотного ресурсу України» була заборонена видача аналогових частот.
Члени Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення О.Головатенко, І.Курус і В.Шевченко 28 січня 2010 року звернулись до Генеральної прокуратури України із відповідною заявою, в якій наголосили на тому, що «засідання від 27 січня 2010 року було проведено з грубим порушенням ч. 4 ст. 24 Закону «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» і є незаконним» і вимагали здійснити перевірку законності рішення Національної ради від 27 січня 2010 року про затвердження результатів конкурсу».
Проти нехтування кворумом виступили також фахівці медіа. Зокрема директор Інституту медіа права Тарас Шевченко 28 січня 2010 року заявив Інтернет виданню «ТелеКритика», що засідання і прийняття рішення, коли в залі засідання перебуває тільки п'ять членів Національної ради, є незаконним, оскільки вимоги закону про Національну раду щодо кворуму передбачають, що кворум становить шість членів Національної ради і кворум повинен бути наявним протягом всього засідання. «Це дуже довільне трактування - вважати, що достатньо кворуму лише на початку, а потім всі можуть піти і засідання залишається правомочним. Кворум передбачає наявність необхідного мінімуму присутніх, особливо в момент ухвалення рішень», - наголосив Т.Шевченко. За його словами, якщо в момент голосування протягом другої частини засідання не було достатньої кількості членів, таке засідання було нечинним від самого початку, що ставить під сумнів усі ухвалені на ньому рішення. Ті, хто програв у конкурсі, мають всі підстави оскаржити його проведення в суді. «Найменше можна позаздрити компаніям, які стали переможцями конкурсу, оскільки їхні ліцензії дуже легко скасувати судовим рішенням», - резюмував медіаюрист.

Тимчасова слідча комісія вважає за необхідне підкреслити наступне: з проаналізованих документів очевидно, що засідання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення 27 січня 2010 року проводилось  без кворуму з порушенням вимог Закону України «Про Національну раду з питань телебачення і радіомовлення», всупереч чинній ухвалі суду, всупереч постанові Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 № 815 «Про затвердження плану використання радіочастотного ресурсу України»,  без повідомлення учасників конкурсу.

Кричущим порушенням закону є також невиконання припису Генеральної прокуратури України про усунення порушень чинного законодавства від 29.01.2010, з вимогою скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 27.01.2010 року про визначення переможців конкурсу на видачу ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів №№ 120-211.

Вже 29.01.2010 року Генеральна прокуратура України внесла припис щодо грубих порушень під час прийняття рішення від 27.01.2010 і вимагала скасувати незаконне рішення,  але цей припис не був виконаний і навколо виданих з порушенням закону ліцензій відбувались нові грубі порушення.
Тимчасова слідча комісія встановила, що Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення були незаконно видані додатки до ліцензій, а також незаконно збільшена потужність передбачених ліцензіями передавачів.
Так, згідно умов ліцензії, вона видана на використання передавачів потужністю 10 Вт, саме за таку потужність «ТВі» і «5 Каналом» було сплачено ліцензійний збір.
Але, як встановила Тимчасова слідча комісія, з грубим порушенням чинного законодавства, протизаконно було фактично внесено зміни до ліцензійних умов і у додатках до ліцензій потужність збільшена від 10 до 250 разів. Тобто, замість 10 Вт у додатках вказані 100, 200, 500, 1000 та 2500 Вт. При цьому ліцензійний збір за збільшену потужність не сплачений. Таким чином, держава недоотримала мільйони гривень.
Відповідно до статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» заява  про  переоформлення  ліцензії  у зв'язку з намірами
ліцензіата  змінити  організаційні  чи   технічні   характеристики
мовлення розглядається у місячний термін з дати її надходження. За
результатами  розгляду  Національна  рада  приймає   рішення   про
внесення  змін  до  ліцензії та відповідне переоформлення ліцензії
або про відмову у внесенні змін до ліцензії.
27 січня 2010 року під час встановлення результатів конкурсу ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт» (ТВі) прийнято рішення звернутися до УДЦР стосовно збільшення потужності передавачів. Згідно зі статтею 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» після отримання висновків УДЦР ТРК «ТелеРадіоСвіт» (ТВі) повинна була подати заяву про переоформлення ліцензії, яку Нацрада розглядає на своєму засіданні і більшістю голосів членів Нацради ухвалює рішення. Натомість такого рішення Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення не ухвалювала.
ТРК «ТелеРадіоСвіт»   (ТВі) звернулася до Ленінського районного суду міста Донецька, який своїм рішенням зобов'язав в.о. голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Ю.Плаксюка підписати додатки на частоти, отримані в результаті конкурсу від 27 січня 2010 року, з урахуванням збільшення їх потужності. Але відповідно до пояснень членів Нацради це рішення суду до Нацради не надходило і не зареєстроване у жодному з відділів.
До  того ж,  у жодній  книзі реєстру, в якій фіксується видача додатків до ліцензій телерадіоорганізаціям не зазначено, що «ТВі» або        «5 Канал» отримали додатки із зафіксованим збільшенням потужності передавачів. Жодних підписів у книзі реєстру від уповноважених осіб також немає. Але 16 березня 2010 року у книзі реєстру Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення здійснено запис, що представник компанії «ТВі» за довіреністю отримав додатки на збільшення потужності. 17  березня 2010 року запис перекреслено і анульовано з поміткою «анульовано, додатки не видано». Крім того, додатки до ліцензій були оформлені не на бланках суворої звітності, а на звичайних бланках для листування.

Зважаючи на викладене, Тимчасова слідча комісія констатує, що ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт» (ТВі) з порушенням вимог Закону України «Про телебачення і радіомовлення» отримав додатки до ліцензії на частоти, отримані у результаті конкурсу від 27 січня 2010 року.
У результаті аналізу розміру фактично сплаченого ліцензійного збору, а також ліцензійного збору, який мав би бути сплачений за потужності, які збільшені шляхом переоформлення додатків до ліцензій, Тимчасовою слідчою комісією встановлено:
ТОВ «Телерадіокомпанія «Експрес-Інформ»

   №з/п   Область   Населений пункт,   ТВК   Потужність Вт   Ліцензійний збір згідно конкурсних умов   Збільшена потужність, Вт   Ліцензійний збір відповідно до збільшеної потужності передавача

   1.   Київська   Біла Церква   62   10   19353,28'   100   61200,00

   2.   Львівська   Львів   59   10   38706,55   1000   387063,07

   3.   Рівненська   Рівне   54   10   19353,28   1000   193531,54

   4.   Тернопільська   Тернопіль   54   10   19353,28   1000   193531,54

   5.   Херсонська   Херсон   62   10   19353,28   500   136847,48

   6.   Черкаська   Черкаси   59   10   19353,28   1000   193531,54

   7.   Чернівецька   Чернівці   54   10   19353,28   1000   193531,54

   8.   Чернігівська   Чернігів   62   10   19353,28   1000   193531,54

   Всього            174179,51      1552768,24
Отже, держава недоотримала у вигляді ліцензійного збору суму у розмірі 1378588,73 гривень.

Підприємство з іноземними інвестиціями у формі ТОВ
«Телерадіокомпанія «НБМ»

№ з/п   Область   Населений пункт   ТВК   Потужність Вт   Ліцензійний збір згідно конкурсних умов   Збільшена потужність, Вт   Ліцензійний збір відповідно до збільшеної потужності передавача
1.   Донецька   Артемівськ   68   10   10321,75   100   32640,00
2.   Донецька   Горлівка   61   10   19353,28   100   61200,00
3.   Донецька   Донецьк   54   10   38706,55   1000   387063,07
4.   Донецька   Красноармійськ   61   10   10321,75   100   32640,00
5.   Дніпропетровська   Павлоград   58   10   19353,28   100   61200,00
6.   Закарпатська   Мукачеве   62   10   10321,75   200   46159,81
7.   Запорізька   Бердянськ   62   10   19353,28   200   86549,65
8.   Київська   Київ   60   10   51608,74   1000   516084,10
9.   Кіровоградська   Кіровоград   62   10   19353,28   1000   193531,54
10.   Луганська   Луганськ   60   10   19353,28   1000   193531,54
11.   Львівська   Борислав   62   10   10321,75   100   32640,00
12.   Миколаївська   Первомайськ   56   10   10321,75   100   32640,00
13.   Полтавська   Кременчук   62   10   19353,28   100   61200,00
14.   Сумська   Шостка   62   10   10321,75   100   32640,00
15.   Харківська   Харків   68   10   51608,74   500   364926,62
16.   Харківська   Ізюм   56   10   10321,75   100   32640,00
17.   Черкаська   Умань   60   10   10321,75   100   32640,00
Всього            340617,71      2199926,33
Отже, держава недоотримала у вигляді ліцензійного збору суму у розмірі 1859308,62 гривень.

ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт» (ТВі)

№ з/п   Область   Населений пункт   ТВК   Потужність Вт   Ліцензійний збір згідно конкурсних умов   Збільшена потужність, Вт   Ліцензійний збір відповідно до збільшеної потужності передавача
1   АР Крим   Сімферополь   68   10   19353,28   500   136847,48
2   Вінницька   Вінниця   60   10   19353,28   1000   193531,54
3   Волинська   Луцьк   50   10   19353,28   1000   193531,54
4   Дніпропетровська   Дніпропетровськ   54   10   51608,74   1000   516084,10
5   Донецька   Донецьк   64   10   38706,55   1000   387063,07
6   Донецька   Єнакієве   68   10   10321,75   100   32640,00
7   Донецька   Макіївка   55   10   19353,28   100   61200,00
8   Донецька   Маріуполь   54   10   19353,28   200   86549,65
9   Житомирська   Житомир   64   10   19353,28   1000   193531,54
10   Житомирська   Новоград-Волинський   62   10   10321,75   100   32640,00
11   Закарпатська   Ужгород   55   10   19353,28   1000   193531,54
12   Запорізька   Бердянськ   64   10   19353,28   200   86549,65
13   Запорізька   Енергодар   35   10   10321,75   150   39975,51
14   Київська *   м. Обухів   22   10   10321,75   2500   816000,00
15   Кіровоградська   Кіровоград   68   10   19353,28   1000   193531,54
16   Луганська   Луганськ   68   10   19353,28   1000   193531,54
17   Львівська   Львів   62   10   38706,55   1000   387063,07
18   Одеська   Ізмаїл   39   10   10321,75   100   32640,00
19   Полтавська   Комсомольськ   56   10   10321,75   100   32640,00
20   Полтавська   Кременчук   22   10   19353,28   100   61200,00
21   Рівненська   Рівне   62   10   19353,28   500   136847,48
22   Сумська   Суми   54   10   19353,28   1000   193531,54
23   Тернопільська   Тернопіль   62   10   19353,28   1000   193531,54
24   Харківська   Харків   64   10   51608,74   1000   516084,10
25   Херсонська   Херсон   68   10   19353,28   500   136847,48
26   Хмельницька   Хмельницький   56   10   19353,28   1000   193531,54
27   Черкаська   Черкаси   61   10   19353,28   1000   193531,54
28   Черкаська   Сміла   60   10   10321,75   100   32640,00
29   Черкаська   Умань   62   10   10321,75   100   32640,00
30   Чернігівська   Чернігів   54   10   19353,28   1000   193531,54
31   Чернігівська   Ніжин   59   10   10321,75   100   32640,00
32   Чернівецька   Чернівці   56   10   19353,28   1000   193531,54
               641238,65      5919170,04
Отже, держава недоотримала у вигляді ліцензійного збору суму у розмірі 5277931,39 гривень.

Таким чином, держава недоотримала ліцензійний збір відповідно до реально збільшених потужностей передавачів на загальну суму  8515828,74 гривень.

Обставини, встановлені Тимчасовою слідчою комісією, підтверджуються також і у рішеннях судів, які розглядали справу у 2010 році.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 червня 2010 року за результатами розгляду позову ТОВ «Телестудія «Служба інформації», ТОВ «Телерадіокомпанія «Кіно ТВ» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, третіх осіб з самостійними вимогами ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт», Підприємство з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «Телерадіокомпанія «НБМ»
адміністративний позов ТОВ «Телестудія «Служба інформації», ТОВ «Телерадіокомпанія «Кіно ТВ» задоволено повністю.
визнано протиправними та скасовано рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 27 січня 2010 року № 120, № 121, № 122, № 123, № 124, № 125, № 126, № 127, № 128, № 129, № 130, № 131, № 132, № 133, № 134, № 135, № 136, № 137, № 138, № 138, № 139, № 140, № 141, № 142, № 143, № 144, № 145, № 146, № 147, № 148, № 149, № 150, № 151, № 152, № 153, № 154, № 155, № 156, № 157, № 158, № 159, № 160, № 161, № 162, № 163, № 164, № 165, № 166, № 167, № 168, № 169, № 170, № 171, № 172, № 173, № 174, № 175, № 175, № 176, № 177, № 178, № 179, № 180, № 181, № 183, № 184, № 185, № 186, № 187, № 188, № 189, № 190, № 191, № 192, № 193, № 194, № 195, № 196, № 197, № 198, № 199, № 200, № 201, № 202, № 203, № 204, № 205, № 206, № 207, № 208, № 209, № 210, № 211 про визначення переможців конкурсу та видачу ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів, оголошеного Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 30 вересня 2009 року № 1945.
визнано такою, що втратила чинність Ліцензію на мовлення ефірне (телебачення) серії НР № 1077-м від 30 січня 2010 року, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «Експрес-Інформ» (02105, м. Київ, вул. Павла Усенка, 8, код ЄДРПОУ 30184432).
визнано такою, що втратила чинність Ліцензію на мовлення ефірне (телебачення) серії НР № 1078-м від 30 січня 2010 року, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «НБМ» (04176, м. Київ, вул. Електриків, 26, код ЄДРПОУ 22837796).
визнано такими, що втратили чинність  Додатки № 1, 5, 6, 6/а, 7, 8 до Ліцензії на мовлення ефірне (телебачення) серії НР № 1021-м від 28 жовтня 2009 року, видані Товариству з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ТелеРадіоСвіт» (03087, м. Київ, вул. Адама Міцкевича, 10, кв. 31, код ЄДРПОУ 32485339).
у задоволенні позовних вимог Третьої особи з самостійними вимогами - Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ТелеРадіоСвіт» відмовлено повністю.
у задоволенні позовних вимог Третьої особи з самостійними вимогами - Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «НБМ» відмовлено повністю.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року за результатами розгляду апеляційної скарги ТОВ «Телерадіокомпанія «Експрес-Інформ», ТОВ «Телерадіокомпанія «ТелеРадіоСвіт», Підприємства з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «Телерадіокомпанія «НБМ» і ЗАТ «Міжнародний Медіа Центр-СТБ» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва, а також апеляційні скарги ТОВ «Телерадіокомпанія «Експрес-Інформ» і ТОВ «Телерадіокомпанія «ТелеРадіоСвіт» на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва у справі за позовами ТОВ «Телестудія «Служба інформації» і ТОВ «Телерадіокомпанія «Кіно ТВ» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, треті особи з самостійними вимогами ТОВ «ТРК «ТелеРадіоСвіт», Підприємство з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «Телерадіокомпанія «НБМ», треті особи без самостійних вимог ТОВ «Гравіс», ТОВ «ТРО «Мульті Медіа Сервіс», ТОВ «ТРК «Радіо Мережа», ВАТ «Київтелемонтаж», приватне підприємство «Телерадіокомпанія «НЕМО», творче об'єднання «Коростеньтелебачення», ЗАТ «Міжнародний Медіа Центр-СТБ», ТОВ «Новий канал», ЗАТ «Телерадіокомпанія «Інтервідео-Київ», ТОВ «Телерадіокомпанія «Експрес-Інформ», ТОВ «Телерадіокомпанія «Ритм», ТОВ «Телерадіокомпанія «Подолянин ТV», ВАТ «Телеканал ТОНІС» та ДП «Український державний центр радіочастот», про визнання протиправними і скасування рішень,
апеляційні скарги задоволено частково.
постанову окружного адміністративного суду м. Києва від 08 червня 2010 року скасовано та ухвалено нову, якою позовні вимоги позивачів ТОВ «Телестудія «Служба інформації» і ТОВ «Телерадіокомпанія «Кіно ТВ» задовольнити повністю, а позовні вимоги третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору ТОВ «ТРК «ТелеРадіоСвіт» і Підприємства з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «Телерадіокомпанія «НБМ» - частково.
визнано протиправними та скасовано рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 27 січня 2010 року №№ 120-211 про визначення переможців конкурсу та видачу ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів, оголошеного рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 30 вересня 2009 року № 1945.
визнано такими, що втратили чинність ліцензію на мовлення ефірне (телебачення) серії НР № 1077-м від 30 січня 2010 року, ліцензію на мовлення ефірне (телебачення) серії НР № 1078-м від 30 січня 2010 року та додатки №№ 1, 5, 6, 6/а, 7 і 8 до ліцензії на мовлення ефірне (телебачення) серії НР № 1021-м від 28 жовтня 2009 року.
в задоволенні інших позовних вимог третіх осіб з самостійними вимогами ТОВ «ТРК «ТелеРадіоСвіт» і Підприємства з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «Телерадіокомпанія «НБМ» відмовлено.
в задоволенні апеляційних скарг в іншій частині відмовлено.

Постанова набрала законної сили.

Додатково Тимчасова слідча комісія вивчила карти розповсюдження програм ТОВ «ТРК «НБМ» (5 канал) і ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ» (5  канал). Як установлено з карти розповсюдження програм «5 канал» (ТОВ «ТРК «НБМ» і ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ») має покриття близько 75% території України. За результатами конкурсу, оголошеного Національною радою з питань телебачення і радіомовлення  ТОВ «ТРК «НБМ» і ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ» отримали 27.01.2010 право на ефірне мовлення на телевізійних каналах, збільшивши територію покриття  на 1%. Отже, в результаті скасування рішення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення  від 27.01.2010 постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року ТОВ «ТРК «НБМ» і ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ» (5 канал) втратили 1% покриття території розповсюдження програм. Загалом «5 канал» має 7 ліцензій, що дає право ефірного мовлення на 2/3 (75%) території України, крім того «5 канал» має 2 ліцензії супутникового мовлення, що дає йому змогу мовити як в Україні, так і за кордоном.

Отже, неправдивими є заяви, що скасування рішення від 27.01.2010 року призведе до закриття і припинення мовлення «5 Каналу». Щодо каналу «ТВі», то він розпочинав свою діяльність як супутниковий і кабельний канал. У результаті проведення незаконного конкурсу 27 січня 2010 року і незаконного збільшення потужності передавачів цей канал отримав би покриття по всій території України, крім однієї області. Крім кричущих грубих порушень законодавства Тимчасова слідча комісія звертає особливу увагу, що якщо б рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 27 січня 2010 року не було скасовано, держава би не отримала  8 515 828,74 гривень  доходів від ліцензійного збору.

Тимчасова слідча комісія крім зафіксованих порушень законодавства з боку членів Нацради, які взяли участь у конкурсі 27 січня 2010 року, констатує факт недобросовісної поведінки з боку  представників ТОВ «ТРК «ТелеРадіоСвіт» (ТВі). За ініціативою саме цієї компанії проведення конкурсу було заборонено судом. Ця заборона діяла з 16 грудня 2009 року до 09 лютого 2010 року, тобто станом на 27 січня 2010 року ні учасники конкурсу, ні Нацрада не мали права проводити засідання та брати у ньому участь. Усвідомлюючи це, і члени Нацради, і представники каналу «ТВі» умисно йшли на порушення закону. У результаті чисельних порушень канал «ТВі» незаконно отримав рішення на свою користь та недобросовісно задовольнив свій комерційний інтерес.

Таким чином, конкурс 27 січня 2010 року був проведений з грубими порушеннями закону, що призвело до незаконної видачі ліцензій. Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду винесла по справі №2а-1008/10/2670 Окрему ухвалу від 30.08.2010 року щодо встановлених правопорушень та направила її до Генерального прокурора України для вжиття відповідних заходів.
Відповідно до частини першої статті 208 Кодексу адміністративного судочинства України суд  апеляційної  інстанції  у  випадках  і   в   порядку, встановлених  статтею  166 цього Кодексу,  може постановити окрему ухвалу. Згідно зі статтею 166 цього Кодексу суд,  виявивши  під  час розгляду справи порушення закону, може  постановити  окрему  ухвалу  і  направити   її   відповідним суб'єктам  владних  повноважень  для  вжиття заходів щодо усунення причин та умов,  що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється  не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали. У разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність   підстав  для  розгляду  питання  щодо  притягнення  до відповідальності  осіб,  рішення,  дії   чи   бездіяльність  яких визнаються протиправними.
Колегія відзначила, що в діях членів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, які приймали протиправні рішення 27.01.2010, вбачаються ознаки злочинів, передбачених статтями 364, 382 Кримінального кодексу України.
У зв'язку з цим Тимчасова слідча комісія на своєму засіданні, яке відбулось 08 вересня 2010 року, прийняла рішення направити запит до Генеральної прокуратури України з проханням повідомити, які заходи прокурорського реагування вживаються у відповідності до Окремої ухвали Київського апеляційного адміністративного суду.

VІІІ. За результатами проведеної роботи Тимчасова слідча комісія дійшла наступних висновків:
1. Визнати, що конкурс на отримання ліцензій на мовлення з використанням вільних телеканалів 27 січня 2010 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було проведено з грубим порушенням закону як з боку посадових осіб Національної ради, так і з боку учасників конкурсу, що завдало шкоди державним та суспільним інтересам і призвело до недоотримання бюджетом мільйонів гривень ліцензійного збору. В діях посадових осіб Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, які приймали рішення 27 січня 2010 року, вбачаються ознаки кримінальних злочинів.
1.1. Заяви «5 Каналу» (ТОВ «ТРК «НБМ» і ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ»), а також каналу «ТВі» (ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт»),  що скасування рішень Національної ради від 27.01.2010 року є тиском на свободу слова, не відповідають дійсності, є політичними спекуляціями та спробою прикрити незаконні дії під час проведення конкурсу. У результаті проведеного конкурсу 27 січня 2010 року канал «ТВі» (ТОВ ТРК «ТелеРадіоСвіт»), а також  «5 Канал» (ТОВ «ТРК «НБМ» і ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ») отримали рішення на користь своїх комерційних інтересів, нехтуючи вимогами законів України.
2. Генеральній прокуратурі України рекомендувати:
2.1. провести ретельну перевірку вказаних фактів, вжити заходів прокурорського реагування за матеріалами, представленими Тимчасовою слідчою комісією, та відповідно до Окремої ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року по справі № 2а-1008/10/2670;
2.2. посилити нагляд за дотриманням законності у роботі Національної ради з питань телебачення і радіомовлення її членами та учасниками конкурсів,  своєчасно реагувати на всі випадки порушень закону та вживати необхідні заходи реагування у випадку невиконання приписів прокурора;
3. Національній раді запропонувати в обов'язковому порядку запрошувати представників засобів масової інформації для висвітлення своїх засідань, зважаючи, що відповідно до статті 24 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» засідання Національної ради є відкритими;
4. Кабінету Міністрів України визначитись щодо модернізації стратегії розвитку медійного простору України, державних ЗМІ, громадського телебачення та радіо, розглянути цю стратегію за участі громадськості і представників ЗМІ;
5. Верховній Раді України із залученням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення  напрацювати і підготувати пропозиції про внесення змін до чинного законодавства з питань телебачення і радіомовлення щодо усунення прогалин у цій сфері;
6. Органам державної виконавчої влади у межах повноважень і компетенції забезпечити рівні умови для ЗМІ та не допускати будь-якої політизації у діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення;
7. Направити попередній звіт Тимчасової слідчої комісії до Президента України, Кабінету Міністрів України, Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України для відповідного реагування і звернути увагу на порушення законодавства посадовими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та учасниками конкурсу 27 січня 2010 року;
8. Верховній Раді України звернутися до Парламентської асамблеї Ради Європи з повідомленням про утворення та мету діяльності Тимчасової слідчої комісії, направити попередній звіт до Парламентської асамблеї Ради Європи  для ознайомлення;
9. Тимчасовій слідчій комісії продовжити свою роботу, вивчити інші випадки порушень законності прийняття рішень Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення щодо проведення конкурсів та встановлення переможців конкурсів на отримання (переоформлення) ліцензій на мовлення з використанням відповідних частот у 2005-2010 роках. У тому числі провести спеціальні засідання Тимчасової слідчої комісії на предмет вивчення законності дій та/або бездіяльності Нацради у період з 2005 -2010 р.р. зі здійснення повноважень у сфері нагляду за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій,  нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства  у сфері захисту суспільної моралі, а також на предмет усунення прогалин у Законі України «Про телебачення і радіомовлення», розгляду проблемних питань отримання ліцензій обласними державними телерадіокомпаніями, їх фінансування тощо.

Голова Тимчасової слідчої комісії
Народний депутат України                                                    І.Г. Богословська


Народні депутати України  
  •  

Sergeygut

"Народний депутат України І.Г. Богословська" - цим все сказано. І нема гарантії, що цю штучну монополію ПР не знесуть разом з не в міру жадібними чиновниками що її породили.  
  •  

admin

под столом от глубины суждений и наведённых аргументов. автор, пиши ещё  
  •  

vital-fm

Трішки поофтоплю
Якщо з 2010-го заборонено НР роздавати аналогові телечастоти, то, я так розумію, можна анулювати і результати теперішніх конкурсів, на яких видавались аналогові залишки.
А так виходить, що незрозуміло що розвиваємо, з однієї сторони цифрове, з другої - аналог по найбільш віддалених і там де відмовляються.
І ті, що тепер виграли конкурс легально піратять.
Ті аналогові частоти по суті теж можна розіграти, адже прораховувались вони ще в 2009-му.  
  •  

oldman

Я конечно понимаю, оппозиционный канал, нет денег, зарабатывают как могут, в том числе и на платных голосованиях, где люди, недовольные сегодняшней жизнью, голосуют, высказывая это за деньги. Давая тем самым заработать своему любимому каналу.
Но зарабатывать на Оксане Макар по 5 грн за СМС, это уже перебор ИМХО.
 
  •  

FMDX

oldman, ЗАЧЕМ Вы перекручиваете? Дабы только обвинить канал? При чём здесь "зарабатывание на Оксане Макар"?! Людей просто просят ответить на вопрос, не нравится - не шлите смс и не звоните, но Ваши обвинения здесь совсем неуместны...  
  •  

Yuriy

От TBi всё что угодно (плохого) можно ожидать.....  
  •  

FMDX

Цитата: "Yuriy" post=21320
Сорри за оффтоп: Юрий, после "НРКУ" - ТИРЕ поставьте ;) и "Украины",если уж попытались фразу на украинском написать... Плюс (по желанию) 3ий "!"...  
  •  

Yuriy

Речь идёт о TBi,а не о моей подписи. Извините,если я Вас задел за живое. К сожелению,большинство телеканалов взяли привычку от американских коллег и зарабатывать деньги на чужом горе.  
  •  

velychko.op

посилати чи не посилати СМС особисте діло кожного  
  •  

oldman

Я так понимаю, для ТВи не важно, какой вопрос и какие варианты ответов в опросах, главное получить 5 грн за СМС.)))
 
  •  

AlexFM

То FMDX: Каждый канал, радиостанция, либо платные услуги имеющие короткие номера для СМС - это номера провайдеров-посредников типа "Мистер-Мобайл" и иже с ними. Каналу или радиостанции со снятой с абонента суммы достаются 20-45%.  
  •  

GMB

на ТВі начался новый сезон с новым логотипом http://tvi.ua/ua/home/
записи з ТБ: http://www.youtube.com/user/Serery
                         http://www.dailymotion.com/serery
записи з радіо: http://soundcloud.com/gmb_krm
  •  

дрон

Цитата: "GMB" post=24201на ТВі начался новый сезон с новым логотипом http://tvi.ua/ua/home/

 :bravo: И не только логотип, но и сетка телепрогамм новая.
  •