DAB/DAB+, DRM в Україні

Автор Radiostyle, Березень 02, 2016, 20:31:51

Попередня тема - Наступна тема

radiofm

#285
До речі є ж ще гібридне радіо. Коли FM хвиля зникає, або сигнал поганий, то приймач  зразу переходить на IP потік, тобто Інтернет, або у DAB+ (якщо наявний такий формат радіомовлення).
Хоча, то й же RadioPlayer доступний і в сучасному авто Android Auto чи Apple CarPlay. Може в майбутньому ТАВРи на основі радіоплеєра реалізують гібридне радіо в авто. Але тоді постає питання  Інтернету для гібридного радіо, тобто слухачу треба або вмикати точку доступу Wi-Fi на своєму смартфоні, або мати магнітолу із підтримкою 4G. Сімку можна взяти на основі Інтернет сім пари.
  •  

vital-fm

Цитата: ProRadio від Вересень 11, 2023, 15:10:26Ну, напрацьована... Але ж, повторююсь: їм перш за все треба УР, Промінь і Культуру в ефірі мати, і жертвувати жодним із них заради Точки вони навряд чи наважаться.
Якщо врахувати той момент, що DAB брався, бо не було ні променя ні Культури в верхньому піддіапазоні, а тепер є, то чому б і ні.
Як варіант це могло б послужити подальшим аргументом для отримання додаткової київської частоти, мовляв, ну ось ми в цифрі мовимо, "слухачі Марії зацінили".
А, в разі конкурсу, зайшли б з тим, що переоформляли.
Хоча конкурс і зараз можна провести, все впирається в актуальність, може ставка на якусь з наявних в резерві частот.
  •  
    Подякували за цей пост: Roman3101

ProRadio

Цитата: AlexM14 від Вересень 11, 2023, 21:24:19Норвегія і Швейцарія - невдалі приклади, бо обидві не входять до ЄС, а ЄС не має хвилюватися, що хтось з його громадян поїде за його межі, кудись де згортають FM на користь цифри...

Вони не входять в ЄС де-юре, але по факту вони з ним дуже сильно інтегровані. Я, звісно, не вивчав цього питання, але майже переконаний у тому, що громадяни країн ЄС мають абсолютний безвіз з обома цими країнами і навпаки. Принаймні, їхні сусіди. Тобто, максимально прозорі кордони, пов'язана економіка, родинні зв'язки тощо. Тому фактично це спільний європейський простір. Норвегія, до речі, входить в НАТО - і вже всі її сусіди так само. Цей нюанс теж варто враховувати. Що ж до Швейцарії, то, я так розумію, що з Італії в Німеччину і навпаки їздять саме через неї, а не гаком через Австрію чи Францію. Тобто, ну ніяк без неї не обійтися.
До речі, я не думаю, що покупець автомобіля аж занадто сильно переплачує за наявність у приймачі опції прийому цифри. Припускаю, що ціна питання - додати в автомагнітолу цифровий тюнер - кілька десятків євро максимум. В загальній ціні автівки покупець цього і не помітить.
  •  

admin

Це все не зовсім так. Туристичний безвіз зі Швейцарію це так, а працювати потрібна віза або вид на проживання. Цікавий також феномен прикордоння зі спеціальним режимом оподаткування.
Доречі більшість поїздів Італя-Німеччина через Бреннерский  перевал тобто через Австрію. Нічний через Тарвізо тобто теж через Австрію.
Через Швейцарію хіба що Франкфуртський раз в день.

  •  

ProRadio

#289
Цитата: vital-fm від Вересень 11, 2023, 23:41:07Якщо врахувати той момент, що DAB брався, бо не було ні променя ні Культури в верхньому піддіапазоні

Ні, не тому. Навряд тобто. Швидше взяли з прицілом "на майбутнє", аби потім не стикатися із ситуацією "ресурс, на жаль, вичерпано".

Цитата: vital-fm від Вересень 11, 2023, 23:41:07Як варіант це могло б послужити подальшим аргументом для отримання додаткової київської частоти, мовляв, ну ось ми в цифрі мовимо, "слухачі Марії зацінили".

Радіо Марія - це взагалі інша історія. Це - релігійне радіо. Із чіткою аудиторією, яка побіжить купувати приймач, навіть якщо там буде прийматися лише одна Марія.


Цитата: vital-fm від Вересень 11, 2023, 23:41:07Хоча конкурс і зараз можна провести, все впирається в актуальність, може ставка на якусь з наявних в резерві частот.

Моє ІМХО - все впирається у відсутність політичної волі щодо виділення частотного ресурсу під Точку.

Вересень 12, 2023, 00:01:08
Цитата: admin від Вересень 11, 2023, 23:49:16Це все не зовсім так. Туристичний безвіз зі Швейцарію це так, а працювати потрібна віза або вид на проживання. Цікавий також феномен прикордоння зі спеціальним режимом оподаткування.
Доречі більшість поїздів Італя-Німеччина через Бреннерский  перевал тобто через Австрію. Нічний через Тарвізо тобто теж через Австрію.
Через Швейцарію хіба що Франкфуртський раз в день.



Ну так мова саме про туристичний безвіз. Той, хто приїздить працювати, може й замінити приймач "під місцевий стандарт". А от той, хто просто заїхав туди погуляти  не має відчувати дискомфорту. До того ж, директива писалася точно не "під Швейцарію", а "взагалі"
  •  

vital-fm

Цитата: ProRadio від Вересень 11, 2023, 23:58:06Радіо Марія - це взагалі інша історія. Це - релігійне радіо. Із чіткою аудиторією, яка побіжить купувати приймач, навіть якщо там буде прийматися лише одна Марія.
"
В темі точки про вікову ЦА вже писалось, якщо Марії буде альтернатива, з тією ж таки програмою привітань...
Згадайте останні дні Мелодії Карпія.
Ніша слабозайнята, тож, якби суспільне під цей проект щось вибило для потенційних слухачів...
  •  

admin

#291
Цитата: ProRadio від Вересень 11, 2023, 23:58:06Вересень 12, 2023, 00:01:08
Ну так мова саме про туристичний безвіз. Той, хто приїздить працювати, може й замінити приймач "під місцевий стандарт". А от той, хто просто заїхав туди погуляти  не має відчувати дискомфорту. До того ж, директива писалася точно не "під Швейцарію", а "взагалі"
Про те що Швейцарія невдалий приклад і директива не писалася для неї я і кажу.

Вересень 12, 2023, 08:39:49
Краще б роумінг безкоштовний з ЄС зробили, мудаки. Особливо якщо мова про "заїхати погуляти". 
А з іншого боку вся ця історія про "дискомфорт" вигадана тому нестиковкам не немає чому дивуватися. 
PS нагадаю що мені до Кьяссо зараз година 44 з пробками навколо Мілану, 16 років життя на півночі Італії і завдяки сусідству Швейцарія, Австрія та Німеччина це ті країни які я знаю краще в Европі.
  •  

admin

Прямий FM відновив мовлення у Києві
  •  
    Подякували за цей пост: Radioraptor

Tickhack

DJFM та POWER FM почали мовити в DAB+ в Києві

Radiostyle

Цитата: Tickhack від Серпень 13, 2024, 20:36:37DJFM та POWER FM почали мовити в DAB+ в Києві
Хм...неочікувано,але приємно,хоч чимось розбавлять
А бізнес?
  •  

Lupus68

Цитата: Radiostyle від Серпень 13, 2024, 20:53:48Хм...неочікувано,але приємно,хоч чимось розбавлять
А бізнес?
Одразу думка про те, чи надовго їх вистачить...
  •  

Kastet

Цитата: Tickhack від Серпень 13, 2024, 20:36:37DJFM та POWER FM почали мовити в DAB+ в Києві
А як це звичайному Українцю перевірити? Які приймачі вже тут існують в вільному продажу? В яких авто якого року випуску є штатно встановлені магнітоли з цим?
  •  

Ігор

Їх можна купити і на Аліекспрес, але тієї моделі, що у мене настільки дубова чутливість, що він FM нормально приймає в межах міста, далі починаються проблеми.
Цифру один раз прийняв через зовнішню антену.
  •  
    Подякували за цей пост: Roman3101

Lupus68

#298
Цитата: Kastet від Серпень 14, 2024, 07:55:01А як це звичайному Українцю перевірити? Які приймачі вже тут існують в вільному продажу? В яких авто якого року випуску є штатно встановлені магнітоли з цим?
Ви про це у теперішньої Нацради спитайте, яка, замість поступової розбудови мережі DAB+ ще до війни, чомусь вибрала політику забивати пусті місця в FM та у мультіплексах усіляким посереднім 💩.
Я в Києві експериментував з цим з Алі, а також з Eltra Dab+ Olga, який сюди завозили з Польщі. На Алі вони навіть подешевшали за останні 3-4 роки десь з $25 до $19, бо, на мою думку, у світі стандарт DAB+ перестає бути екзотичним, і на нього стрімко переходять (але тільки не у нас), попит та кількість таких приймачів на ринку зростає, отже їхня собівартість у $ поступово падає.
Та у будь-яких випадках, цифровий сигнал, на відміну від аналогового, потребує певного рівня потужності. Слабкий аналоговий Ви ще якось почуєте, хоч і з шумами, а цифровий вже ні. Десь нижче 30% від повної, 100%-ї потужності, він починає захльобуватись через те, шо губляться цифрові пакети, і потім зникає, аж доки прийом не покращиться. Київ стоїть на пагорбах, тому в низинах ("ямах") треба буде під'єднувати шматок дроту або ТБ-антену.
Також є пропозиції моделей на Prom та Олх (як правило, FM/DAB+) за компромісними цінами. Але звертаю увагу, що шукати треба саме DAB "З ПЛЮСОМ", бо стандарт DAB "БЕЗ ПЛЮСА" (старі приймачі) вже є застарілим та несумісним з новішим DAB+. Я теж з цим експериментував: DAB (без плюса) теж станції сканує, автоматично назви їм присвоює, ще й час та дату виставляє (все як з RDS на FM), але звуку немає навіть при гарному сигналі.
Коротше кажучи, по мовленню у DAB/DAB+ треба дотримуватися тих самих умов, що і для цифрового ТБ у стандартах DVB-T (старий)/DVB-T2 (новий): сигнал бажано мати покраще (від 30% і вище),  є гарантована сумісність нових стандартів Плюс і Т2 зі старими, і, навпаки, несумісність старих з новими.
Мабуть тому цифрове радіомовлення у DAB+ та телемовлення у Т2 так і залишиться суто міським стандартом. У віддалених населених пунктах рулитиме супутникове мовлення. Та ще, як ми бачимо на прикладі Румунії, АМ-діапазони ДХ/СХ не перестають бути актуальним на далекі морські відстані та гірські села.

DVB

#299
Покрити територію України DAB+, буде дорожче ніж Т2. Тому що для прийому телебачення, застосовують ефективні зовнішні антени ще й з підсилювачами. А щоб покрити таку ж територію для приймачів з телескопічною антеною, потрібно щоб на кожній концернівській вежі стояв хоча б 100 ватний передавач. Ще й щоб все це було в синхронній мережі. І все одно, будуть білі плями.
У нас з цим могли б легко впоратись мобільні оператори. На кожній своїй вежі встановити передавачі й антени для DAB+. Тоді могло б бути 100% покриття. От дали їм вказівку ставити генератори на всіх БС. І вони виконують. Так саме можна й дати вказівку встановити передавачі DAB+. І це в десятки разів дешевше ніж генератори.
І гроші на це не потрібно витрачати ні державі, ні операторам. За все заплатять абоненти, підвищеними тарифами. Так як це відбувається і з генераторами.
  •  
    Подякували за цей пост: Roman3101